۱۲ مرداد ۱۳۹۸، ۱۸:۰۴
کد خبرنگار: 1498
کد خبر: 83422307
T T
۰ نفر

تیم ایران در مسابقات نظامی چین آمادگی بالایی دارد

۱۲ مرداد ۱۳۹۸، ۱۸:۰۴
کد خبر: 83422307
تیم ایران در مسابقات نظامی چین آمادگی بالایی دارد

پکن- ایرنا- سرپرست تیم های اعزامی جمهوری اسلامی ایران به مسابقات بین المللی نظامی چین ۲۰۱۹ اعلام کرد دو تیم اعزامی ایران به این مسابقات در وضعیت آمادگی جسمی و  روحی خیلی خوبی قرار دارند.

امیر «محسن آذر افروز» روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا در پکن افزود: کیفیت مسابقات هم در سطح بسیار بالایی قرار دارد و رقابت ها به صورت کاملا حرفه ای انجام می شود در همین راستا پیش بینی می شود رقابت ها بسیار نزدیک و تنگاتنگ باشد.

وی با بیان اینکه کشورهای شرکت کننده، افراد زبده و منتخب خود را به این مسابقات اعزام کرده اند گفت: سطح مسابقات از نظر کیفی نسبت به سال ۲۰۱۴ که این مسابقات برای اولین بار برگزار شد بسیار ارتقا یافته است.

سرپرست تیم های اعزامی جمهوری اسلامی ایران به مسابقات بین المللی نظامی چین ۲۰۱۹ ، به وضعیت کمی مسابقات هم اشاره کرد و افزود: تعداد شرکت کنندگان در این رقابت ها از ۱۲ تیم در سال ۲۰۱۴ به ۲۱۷ تیم در سال ۲۰۱۹ رسیده است.

آمیر آذر افروز با اشاره به اینکه رقابت های امسال در ۳۲ رشته برگزار می شود گفت: دو تیم از ارتش جمهوری اسلامی ایران نیز در مسابقات نظامی بین المللی چین ۲۰۱۹ شرکت دارند.

وی گفت: تیم یورش سواروف (مسابقات نفربرها) که با هدایت و سرپرستی «امیر احمدی افشار» به میدان آمده است افراد زبده و باتجربه ای همراه دارد ضمن اینکه خود امیر احمدی هم دارای سابقه چند دوره شرکت در این مسابقات است.

سرپرست تیم های اعزامی جمهوری اسلامی ایران به مسابقات بین المللی نظامی چین ۲۰۱۹ با بیان اینکه این تیم برای اولین بار است در مسابقات چین شرکت می کند و سال های قبل در مسابقات روسیه حضور داشته است گفت: با این حال امیر احمدی تیم قوی و با انگیزه ای را به این دوره از مسابقات آورده است.

وی در مورد تیم دوم هم گفت: تیم دوم با نام «اربابان سلاح» از اصفهان و مرکز آموزش توپخانه نیروی زمینی ارتش برای اولین بار حضور در این مسابقات را تجربه می کند این تیم در چهار رشته توپ ۱۲۲ کششی، توپ ۲۵ میلیمتری، توپ کاتیوشا و سلاح های سبک مثل کلت، تیربار و تفنگ اتوماتیک مسابقه خواهد داد.

او گفت: این تیم نیز توسط «سرهنگ سیدی» هدایت و نظارت می شود افراد این تیم هم در هر ۴ رشته از نیروهای زبده ایران هستند و حداقل ۶ ماه به صورت مداوم تمرینات سخت و طاقت فرسائی را سپری کرده و بسیار مصمم برای کسب رتبه هستند.

امیر آذر افرود ادامه داد: اگرچه هر دو تیم تجهیزات چینی دریافت کرده و باید با این تجهیزات مسابقه دهند و برای آمادگی فرصت بسیار کمی در اختیار داشته اند اما تمام سعی و تلاش خود را بکار خواهند گرفت تا با ادوات تحویلی نیز مهارت خود را به دست آورند.

مسابقات بین المللی نظامی چین گرامیداشت سالگرد تاسیس ارتش آزادی بخش این کشور از امروز شنبه در کورلا واقع در استان سین کیانگ چین آغاز می شود.

مسابقات بین المللی نظامی امسال که با عنوان «مسابقات نظامی چین - روسیه» شناخته می شود همزمان در ۱۰ کشور ایران، روسیه، ارمنستان، هند، بلاروس، قزاقستان، مغولستان، ازبکستان، جمهوری آذربایجان و چین برگزار می شود.

این مسابقات در ایران نیز قرار است دو رشته غواصی در عمق (به میزبانی نیروی دریایی ارتش) در جزیره کیش و مسابقه گشت جاده ای در تهران (به میزبانی نیروی انتظامی) برگزار شود.

ارتقا سطح توان و آمادگی رزمی نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران از طریق بهره مندی از تجربیات و آموزه های حوزه آموزش در سایر کشورها، توسعه دیپلماسی دفاعی جمهوری اسلامی ایران با کشورهای میزبان و شرکت کننده در مسابقات از طریق رایزنی و تعاملات دوستانه در هنگام برگزاری سمینارها، نشست ها و مسابقات نظامی و استفاده از ظرفیت های درون سازمانی به منظور ارتقای آمادگی جسمانی در حوزه عملیاتی از جمله دستاوردهای این مسابقات بین المللی نظامی است.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار جهان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha