۱۱ مرداد ۱۳۹۸، ۱۷:۳۶
کد خبرنگار: 2667
کد خبر: 83421825
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

تلاش برای مهار آتشی که از هر سو زبانه می کشد

۱۱ مرداد ۱۳۹۸، ۱۷:۳۶
کد خبر: 83421825
تلاش برای مهار آتشی که از هر سو زبانه می کشد

ایلام - ایرنا-آتشی که در چند روزگذشته زیبایی های طبیعت جنگلی و مرتعی بخش «چوار » را هدف گرفته با وجود همه تلاش ها همچنان ادامه دارد.

 تداوم اتش سوزی گسترده مراتع و جنگل‌های بخش چوار ایلام در حالی است که با نشست اضطراری  شب گذشته مدیریت بحران استان ایلام  و براساس مصوبات ان نشست  حدود ۳۰۰ نفر نیروی بسیج ، سپاه ، محیط زیست و منابع طبیعی از بامداد امروز جمعه در حال تلاش برای مهار شعله های غلیظ اتش هستند.

معاون سیاسی، امنیتی و فرهنگی استانداری ایلام گفت:  مدیریت بحران استان ایلام تا خاموشی کامل آتش‌سوزی مراتع بخش چوار در آماده باش کامل قرار دارد.

محمد نوذری  درخصوص مصوبات  نشست مدیریت بحران استان ایلام اظهار داشت: ۳ اکیب از طرف سپاه، منابع طبیعی و محیط زیست در مناطق مورد هدف برای مقابله و مهار کامل آتش استقرار می یابند.

وی  گفت: همچنین مقرر شد امروز ۱۰۰ نفر از نیروهای سپاه در دو محور و مجموعه ستاد مدیریت بحران شامل منابع طبیعی و محیط زیست و دیگر دستگاه ها یک محور را بر عهده بگیرند

نوذری با اشاره به این موضوع که منابع طبیعی و سپاه پشتیبانی و تدارکات این اکیپ‌ها را برعهده دارند تصریح کرد: آب و فاضلاب شهری و روستایی با امور عشایری هر کدام با تانکرهای آب به منطقه اعزام می‌شوند.

وی ادامه داد: به همه دستگاه‌های اجرایی ابلاغ شد که خودروهای کمک‌دار که توان حرکت در مناطق صعب‌العبور را دارند در اختیار عوامل مدیریت بحران استان قرار دهند.

معاون سیاسی، امنیتی و فرهنگی استانداری ایلام یاد اوری کرد: بارش‌های فراوان امسال باعث تراکم مرتع در جنگل‌های استان شده که این موضوع کار اطفاء حریق را دچار مشکل کرده و همچنین ورزش باد و صعب‌العبور بودن منطقه نیز مزید بر علت شده است.

وی همچنین از مردم خواست که در مواقع آتش‌سوزی به کمک عوامل مدیریت بحران استان بیایند چرا که طبیعت متعلق به همه است و همه ما باید نسبت به این مهم احساس مسئولیت کنیم.

چوار یکی از بخش های وسیع  استان ایلام است که پانزده کیلومتری شمال‌غربی شهر ایلام و در مسیر راه اصلی ایلام ـ کرمانشاه واقع شده است.

۶۰۳۴

برچسب‌ها

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha