۱۰ مرداد ۱۳۹۸، ۹:۵۷
کد خبرنگار: 2961
کد خبر: 83420350
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

مرکز تحقیقات و توسعه شتر تک کوهانه کشور در بافق فعال شد

یزد - ایرنا - فرماندار بافق گفت: با پیگیری‌های انجام شده از طریق سازمان آموزش و ترویج وزارت جهاد و کشاورزی و معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، ایستگاه تحقیقات شهرستان به مرکز ملی پژوهش و توسعه شتر تک کوهانه کشور تبدیل شده است.

محمد زاده رحمانی روز پنجشنبه در حاشیه نشست برنامه ریزی و هماهنگی برگزاری رویداد ملی مزرعه شتر بافق که با حضور تعدادی از مسئولان وزارت جهاد کشاورزی و علوم دامی استان و جمعی از رئیسان اداره‌های منطقه برگزار شد، به ایرنا اظهار داشت: ایستگاه تحقیقات شتر بافق بیش از سه دهه فعال است، معمولاً موضوعات پژوهشی و تحقیقاتی را بیشتر به صورت تئوری و پایان نامه ها با همکاری دانشگاه‌های کشور پیش می‌برد.

وی  افزود: از سال گذشته پیگیری‌های لازم از طریق سازمان آموزش و تحقیقات وزارتخانه مربوطه صورت گرفت تا اینکه  مرکز بافق از لحاظ سازمانی ارتقا داده شد و  با ارتقا صورت گرفته از این پس تمام امور تحقیقاتی و پژوهشی کشور باید با هماهنگی مرکز ملی پژوهش و توسعه شتر تک کوهانه بافق صورت پذیرد.

فرماندار بافق با اشاره به تجربیات ارزنده مسئولان و کارشناسان شهرستان در اصلاح نباتات ابراز امیدواری کرد: در این شهرستان یافته‌های پژوهشی این مرکز تحقیقاتی در عمل و در سطح منطقه و استان یزد پیاده و فاصله اصلاح نژاد شتر کاهش پیدا کند.

زاده رحمانی ابراز امیدواری کرد که این اقدام در نهایت باعث افزایش محصولات و فرآورده‌های حاصل از پرورش شتر شود و شاهد ایجاد و توسعه مراکز و مزارع پرورش بیشتر شتر باشیم.
این مسئول با بیان اینکه رویداد ملی مزرعه شتر برای نخستین بار در بافق برگزار می‌شود، خاطر نشان کرد: این رویداد با حضور علاقه‌مندان به پرورش شتر در کشور، مقامات مسئول وزارت جهاد کشاورزی و همچنین رئیس و اعضای انجمن بین المللی شتر از اتریش در فصل پاییز آینده برگزار خواهد شد.
وی ابراز امیدواری کرد که حاصل این اقدامات و ارتقاء سطح سازمانی مرکز تحقیقات شتر بافق، باعث افزایش مزارع پرورش شتر درشهرستان، استان یزد و کشور باشد و همچنین درآمد شترداران و میزان فرآورده‌ها و محصولات با این اقدامات علمی و تحقیقاتی و با به کارگیری یافته‌های نوین علمی افزایش پیدا کند.

اقتصاد و حمل و نقل مردم بافق از قدیم الایام با شتر و شترداری گره خورده است و هم اینک ۲ هزار و ۵۰۰ نفر شتر در این شهرستان پرورش داده می‌شود و ۷۵ بهره بردار در این زمینه به کار اشتغال دارند.

مرکز شهرستان ۵۰ هزار نفری بافق درفاصله ۱۲۰ کیلومتری جنوب شرق یزد قرار دارد.

۷۵۴۳/ ۲۰۴۷/

برچسب‌ها

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha