۹ مرداد ۱۳۹۸، ۱۳:۲۹
کد خبرنگار: 909
کد خبر: 83419016
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

استاندار: افزایش مراکز انتقال خون در اصفهان ضروری است

اصفهان- ایرنا- استاندار اصفهان گفت: با توجه به جمعیت پنج میلیون نفری استان و استقبال خوبی که مردم از اهدای خون دارند، افزایش تعداد مراکز انتقال خون در نقاط مختلف این خطه ضروری است.

عباس رضایی روز سه شنبه در بازدید از مرکز انتقال خون اصفهان به مناسبت نهم مرداد روز اهدای خون افزود: اهدای خون به فرهنگ عمومی در کشور و استان اصفهان تبدیل شده است بنابراین ضروری است تعداد مراکز انتقال خون توسعه یابد.

وی با بیان اینکه تلاش می شود ۲ یا سه مرکز دیگر انتقال خون در اصفهان راه اندازی شود، اظهار داشت: توسعه این مراکز برای رفاه بیشتر مردم و تسهیل در رفت و آمد اهداکنندگان خون ضروری است.

استاندار اصفهان با تاکید بر اینکه مردم اصفهان، نوع دوستی خود را در حوادث و موارد بسیاری مانند کمک به سیل زدگان و زلزله زدگان اثبات کردند، تصریح کرد: این استان جایگاه بسیار خوبی در زمینه تعداد اهداکنندگان خون دارد.

رضایی درباره توسعه مراکز انتقال خون در شهرستان ها خاطرنشان کرد: تعامل بین فرمانداری ها، سازمان انتقال خون و خیران برای این کار نیاز است تا با استفاده از اعتبارهای دولتی موجود و همچنین کمک های مردمی این کار انجام شود.

وی همچنین با تاکید بر نقش اهدای خون در سلامتی افراد، گفت: شاخص های مشخصی برای اهدای خون وجود دارد و به افرادی که دارای این شاخص ها هستند توصیه می شود تا برای ارتقای سلامتی خود به مراکز انتقال خون مراجعه کنند.

مدیرکل انتقال خون استان اصفهان در این بازدید گفت: استان در زمان حاضر دارای پایگاه ها و مراکز ثابت انتقال خون در شهرستان های کاشان، خوانسار، شهرضا، نجف آباد، خمینی شهر، گلپایگان و نایین و ۲ مرکز در کلانشهر اصفهان شامل خواجو و عاشق اصفهانی است.

مجید زینلی با بیان اینکه به طور میانگین روزانه ۵۰۰ نفر برای اهدای خون به مراکز انتقال خون استان مراجعه می کنند، افزود: اصفهان رتبه چهارم را در بین استان ها در این زمینه دارد و در زمان حاضر از نظر ذخیره خونی در وضعیت مطلوبی به سر می برد.

۹۶.۵ درصد اهداکنندگان خون در استان اصفهان را مردان و ۳.۵ درصد را زنان تشکیل می دهند.

زنان و مردان از سن قانونی ۱۸ سال تا سن ۶۰ سالگی و در صورت اهداکننده مستمر بودن تا سن ۶۵ سالگی می‌توانند خون اهدا کنند.

نهم مرداد مقارن با سالروز تاسیس سازمان انتقال خون ایران در سال ۱۳۵۳، روز ملی اهدای خون است .

۳۰۱۱/۶۰۲۶/

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha