اقتصاد ایران همواره برای سرمایه‌گذاران پاکستانی جذابیت داشته است

تهران-ایرنا- یک عضو پاکستانی سازمان همکاری‌های اقتصادی (اکو) گفت: بازار ایران همواره برای سرمایه‌گذاران پاکستانی جذابیت داشته و آن‌ها به دنبال یافتن راه‌های سرمایه‌گذاری در بازار ایران بوده‌اند.

۱۶ تیر ماه امسال، معاون اول رییس جمهوری مصوبه هیات وزیران در خصوص اعطای مجوز اقامت پنج‌ساله به اتباع خارجی سرمایه‌گذار در ایران را ابلاغ کرد.

بر اساس این مصوبه هر فرد خارجی که ۲۵۰ هزار دلار در ایران سرمایه‌گذاری کند، حداقل ۵ سال اقامت می‌گیرد.

البته مشابه این طرح در دیگر کشورها نیز اجرا شده است که از جمله آن‌ها می‌توان به استرالیا با یک و نیم میلیون دلار، مصر با ۱۰ هزار دلار و ترکیه کشور همسایه با ۵۰۰ هزار دلار سرمایه‌گذاری اشاره کرد.

«صفدر حسین» یک عضو پاکستانی سازمان همکاری‌های اقتصادی (اکو) امروز (چهارشنبه) در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی ایرنا گفت: بازار ایران همواره برای سرمایه‌گذاران پاکستانی جذابیت داشته، البته امروزه شرایط تحریم روی این وضعیت اثر منفی گذاشته است.

وی با اشاره به تبلیغات منفی ایالات متحده علیه ایران و ناامن نشان دادن بازار ایران،‌ افزود: با وجود تمام مزیت‌های اقتصادی ایران برای سرمایه‌گذاری، جو روانی ایجاد شده علیه ایران به حدی زیاد است که بعید می‌دانم چنین طرح‌هایی حداقل در شرایط کنونی بتواند باعث افزایش سرمایه‌گذاری اتباع خارجی و به خصوص پاکستانی‌ها شود.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار اقتصاد

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha