۳۰۰ میلیارد ریال تسهیلات اشتغال به ایثارگران سیل زده داده می شود

تهران - ایرنا - مدیرعامل صندوق اشتغال و کارآفرینی ایثارگران گفت: ۳۰۰ میلیارد ریال تسهیلات اشتغال در ماه جاری به ایثاگران خسارت دیده در منلطق سیل زده استان های مختلف کشور داده می شود.

رضا ریاحی روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار اجتماعی ایرنا افزود: این میزان تسهیلات از طریق بانک کشاورزی برای ایجاد اشتغال ایثارگران در مناطق سیل زده تخصیص داده شده است که امیدواریم بتوانیم با این میزان اعتبار بخشی از مشکلات اشتغال ایثارگران را حل کنیم.

وی تصریح کرد: این مبلغ تسهیلات اشتغال در حال حاضر مصوب شده است و اکنون برای تقسیم استانی در استان های سیل زده در حال برنامه ریزی است. به همین منظور افراد ایثارگر سیل زده می توانند جهت دریافت این تسهیلات به ادارات بنیادشهید و امور ایثارگران در استان ها مراجعه کنند.

ریاحی با اشاره به اینکه به هر فرد جویای طرح های اشتغالزایی تا سقف ۵۰  میلیون تومان و با سود۴ درصد تسهیلات داده می شود، اظهار داشت: صندوق توسعه اشتغال و کارآفرینی ایثارگران بنیادشهید تمام تلاش خود را برای حل مشکل اشتغال ایثارگران به کار گرفته است که امیدواریم بتوانیم  بخش عمد ای از این مشکلات را  حل کنیم.

وی  ادامه داد: در اولویت نخست، ‌به ایثارگرانی که در مناطق سیل زده اشتغال آنها دچار مشکل شده است، این تسهیلات پرداخت می شود و در اولویت دوم کسانی که می خواهند اشتغال جدید داشته باشند.
مدیرعامل صندوق اشتغال و کارآفرینی ایثارگران گفت: تسهیلات تخصیص یافته در این ماه توزیع می شود البته صندوق در چند مرحله دیگر نیز وام اشتغال برای ایجاد طرح های اشتغالزایی به ایثارگران در مناطق سیل زده داده  است. این تسهیلات از طریق ۶ بانک و یک صندوق به ایثارگران پرداخت شد.

ریاحی خاطرنشان کرد: این مبلغ جدید ۳۰۰ میلیارد ریالی به صورت ویژه برای ایثارگران سیل زده که اشتغال خود را از دست داده اند یا درخواست اشتغال جدید دارند، در نظر گرفته شده است.

منصور میرمرادی معاون توسعه مدیریت و منابع بنیاد شهید و امور ایثارگران نیز پیش از گفته بود که در مجموع در جریان سیل بهار امسال ۲ هزار و ۴۷۰ واحد مسکونی ایثارگران در شهرهای مختلف کشور خسارت دید. با توجه به برآوردها ضریب خسارات در حوزه اشتغال و مسکن ایثارگران۵ تا ۱۰۰ درصد است. به همین منظور تدبیر کردیم از تمام ظرفیت های بنیاد شهید در کنار کمک های دولت برای جبران خسارت را بکارگیریم تا رفع این مشکلات تسریع و تسهیل شود.

وی با بیان اینکه برای جبران برخی از این خسارات ها، ۱۰۰ میلیارد تومان در صندوق اشتغال بنیادشهید برنامه ریزی شد،گفت: از این طریق افرادی که از تسهیلات اشتغال استفاده کرده بودند و مشاغل آنها آسیب دیده بود، وام ۴ درصدی در اختیار آنها قرار می دهیم که این اجرایی شده است.

سرخط اخبار فرهنگ

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha