۲۷ مرداد ۱۳۹۸، ۱۰:۱۵
کد خبرنگار: 965
کد خبر: 83413948
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

بخش زیادی از اوقات فراغت قمی ها در تماشای تلویزیون خلاصه می شود

قم – ایرنا – معاون فرهنگی و امور جوانان اداره کل ورزش و جوانان قم، گفت: پژوهش‌های انجام‌شده پیرامون اوقات فراغت در این استان نشان می‌دهد که بخش زیادی از اوقات فراغت قمی‌ها در تماشای تلویزیون خلاصه می‌شود که باید این موضوع آسیب‌شناسی شود.

روح‌الله رمضانی روز یکشنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا با اشاره به مدل های مختلف اوقات فراغت افزود: مدل گروهی غیرفعال مانند تماشای جمعی تلویزیون، گروهی فعال مانند انجام گروهی فعالیت‌های ورزشی، ‌فردی غیرفعال مانند فعالیت در فضای مجازی و فردی فعال مانند فعالیت ورزشی و هنری انفرادی انواع مدل های غنی‌سازی اوقات فراغت است.

وی ادامه داد: در پژوهش انجام‌شده ‌بیش‌ترین اوقات فراغت در قم دیدن برنامه‌های تلویزیون و کار با موبایل بوده و کمترین آن فعالیت‌های ورزشی که این موضوع نیازمند بررسی و انجام پژوهش‌های بیشتر برای ریشه‌یابی است.

معاون فرهنگی و امور جوانان اداره کل ورزش و جوانان قم، با تاکید بر نقش خانواده‌ها در غنی‌سازی اوقات فراغت اظهار داشت: فضا و امکانات ورزشی نسبتا مطلوبی در استان وجود دارد که متأسفانه به دلیل نداشتن اطلاع کافی خانواده‌ها و همچنین نبود دغدغه برای فعالیت ورزشی جوانان و نوجوانان از این ظرفیت‌ها برای غنی‌سازی اوقات فراغت استفاده نمی‌شود.

وی با اشاره به وجود۳۰۰ مکان ورزشی در استان قم گفت: این مکان‌های ورزشی که تحت مدیریت بخش دولتی و خصوصی هستند ظرفیت مناسبی برای توسعه ورزش در استان را فراهم کرده‌اند که استفاده از تمام این ظرفیت برای توسعه ورزش استان و همچنین بسط نشاط اجتماعی ضروری است.

رمضانی ادامه داد: هم اکنون ۴۴ هیات ورزشی در قم فعال و در رشته‌های ورزشی مختلف در قالب پایگاه اوقات فراغت در حال آموزش هستند که با توجه به ظرفیت‌های استان در حال افزایش تعداد رشته‌های فعال در قم هستیم به گونه‌ای که شمشیربازی و قایقرانی از جمله رشته‌هایی است که به تازگی وارد قم شده است.

وی تاکید کرد: دوره‌ها، ‌کلاس‌ها، کارگاه‌ها و همچنین خدمات و ظرفیت‌های آموزشی خوبی در استان متناسب با نیاز جوانان وجود دارد و شرکت در دوره‌های مختلف برای افراد بدون هیچ‌گونه محدودیتی وجود دارد.

رمضانی ادامه داد: اگر کسی در قم علاقه به شرکت در دوره‌ای است که شرایط برای او در استان فراهم نیست،‌در صورتی که به اداره کل ورزش و جوانان قم اعلام کند، حاضر به برگزاری ‌این دوره‌ها با یارانه این اداره کل هستیم.

بر اساس سرشماری عمومی نفوس و مسکن سال ۱۳۹۵ ،‌استان قم دارای بیش از یک میلیون ۲۹۲ هزار جمعیت است که حدود ۳۳۵ هزار تن جز و گروه سنی ۱۵ تا ۲۹ سال بوده است.

۷۴۰۴/ ۶۱۳۳/

برچسب‌ها

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha