۵ مرداد ۱۳۹۸، ۱۰:۵۵
کد خبر: 83412599
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

فغانی: همه چیز در فوتبال ما با هم همخوانی دارد

۵ مرداد ۱۳۹۸، ۱۰:۵۵
کد خبر: 83412599
فغانی: همه چیز در فوتبال ما با هم همخوانی دارد

تهران- ایرنا- داور بین‌المللی ایران گفت:‌ همه چیز در فوتبال ما با هم همخوانی دارد. امیدوارم داوران فصل خوبی را پشت سر بگذارند.

علیرضا فغانی درحاشیه مراسم کلاس پیش فصل داوران فوتبال ایران گفت: طبق روال هر سال این کلاس برگزار شد و با توجه به حجم زیاد قوانین جدید کلاس بدی سپری نشد. قوانین جدید و یکنواختی داوران برای فصل پیش رو از مهم‌ترین مسائلی بود که در این کلاس مطرح شد.

وی در رابطه با تغییر اسپانسر مالی داوران افزود: پیش از این، در ابتدای تغییر اسپانسر پولی به داوران پرداخت می‌شد اما از زمانی که این اسپانسر آمده این اتفاق رخ نداده است. با تدبیر فدراسیون آن پول در راستای آموزش و هزینه های دیگر صرف می شد. برای ما فرقی نمی کند اسپانسر چه کسی است. اینکه لباس مناسبی برای داوران در نظر گرفته شده و در کلاس هم تعدادی از داوران جوان حضور دارند، این شانس خوبی است و امیدوارم فصل خوبی را داوران شروع کنند.

داور بین المللی ایران در مورد اینکه آیا در لیگ پیش رو شرایط داوری بهتر خواهد شد یا خیر، اظهار داشت: اصول داوری هیچ فرقی نکرده است. البته نه از نظر فوتبالی و نه از نظر داوری با گذشته فرق آنچنانی نداریم. همه چیز در فوتبال ما با هم همخوانی دارد و امیدوارم داوری هم فصل خوبی را پشت سر بگذارند.

فغانی در مورد ضرورت استفاده از سیستم کمک داور ویدئویی گفت: در جام جهانی تجربه استفاده از این سیستم را داشتیم و نشان داده است که می تواند به فوتبال کمک کند. استفاده از این مساله نیازمند چند ماه زمان است. ما کلاس ها را آغاز کردیم و امیدوارم روال کاری خوب پیش رود و در زمان مقرر از این سیستم استفاده کنیم.

وی گفت: سیستم کمک داور ویدئویی ضمانت نمی کند که تیمی اعتراض به داوریی داشته باشد اما کمک می کند که حق به حقدار برسد. اعتراض همیشه در فوتبال بوده و فرقی نمی کند که از این سیستم استفاده شود یا خیر.

داور بین المللی ایران در پاسخ به این پرسش که فدراسیون فوتبال چه کاری میتواند انجام دهد تا این اعتراضات کمتر شود؟ گفت: این بحث مدیریتی است و در جایگاهی نیستم که در خصوص این مسائل صحبت کنم. فقط وظیفه دارم قضاوتی را که به من محول می شود به خوبی انجام دهم.

وی در مورد افزایش دستمزد داوران هم گفت: این موضوع را ضعف مسئولان خودمان می دانستیم. همیشه مصوب بود که دستمزد داوران افزایش پیدا کرده اما اجرایی نمی شد که سال گذشته این اتفاق رخ داد. این دستمزد برای هر بازی ۷۰۰ هزار تومان بود که به ۹۰۰ هزار تومان افزایش یافت.

برچسب‌ها

اخبار مرتبط

سرخط اخبار ورزش

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha