۳ مرداد ۱۳۹۸، ۱۹:۴۳
کد خبرنگار: 2986
کد خبر: 83411444
T T
۰ نفر
سندرز وتوی ممنوعیت فروش سلاح به سعودی را رسوایی برای آمریکا نامید

نیویورک- ایرنا- نامزد سوسیال دموکرات انتخابات ریاست جمهوری آمریکا در سال 2020، وتوی قطعنامه ممنوعیت فروش تسلیحات به سعودی ها را یک رسوایی بزرگ نامید که بدترین بحران انسانی در یمن را طولانی تر می کند.

برنی سندرز روز پنجشنبه در یادداشت توئیتری خود نوشت: وتوی رئیس جمهوری، فروش 8.1 میلیارد دلار تسلیحات را به دیکتاتورهای وحشی سعودی ممکن می سازد. 
وی افزود: این اقدام، بدترین بحران انسانی در یمن را عمیق تر و طولانی تر می کند. این تخلف از مجوز کنگره در مورد مسائل جنگ و یک افتضاح است.
دونالد ترامپ برای دومین بار، قطعنامه دو حزبی کنگره را برای ممنوعیت فروش سلاح به سعودی ها که برای جنگ در یمن استفاده می شود، وتو کرد.
این قطعنامه استفاده ترامپ از مجوز فروش سلاح در شرایط اضطراری را یک تخلف دانسته و تاکید می کرد دولت با این توجیه سعی کرده است کنگره را در فروش 8.1 میلیارد دلار تسلیحات به سعودی، امارات و اردن را توجیه کند.
الیوت انگل رئیس کمیته امور خارجی مجلس نمایندگان آمریکا هم روز گذشته این اقدام ترامپ را محکوم کرد و آن را اقدامی دانست که منجر به از دست دادن جان هزاران بیگناه یمنی می شود.
بحران یمن از سال 2015 با تجاوز آشکار سعودی ها به همسایه جنوبی خود آغاز شد و تا کنون ادامه دارد. گزارش های متعدد سازمان ملل متحد نشان می دهد شرایط انسانی در این کشور، بدترین فاجعه در قرن اخیر است و بیم آن می رود که بیماری و قحطی هم فاجعه انسانی دیگری را رقم بزند.

سرخط اخبار جهان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha