۲ مرداد ۱۳۹۸، ۱۸:۳۷
کد خبرنگار: 2784
کد خبر: 83410358
T T
۰ نفر
تکمیل مرکز فرهنگی و موزه دفاع مقدس زنجان نیازمند جذب اعتبار

زنجان- ایرنا- استاندار زنجان گفت: اگر عزم جدی وجود داشته باشد پیشرفت مطلوبی در تکمیل مرکز فرهنگی و موزه دفاع مقدس این استان حاصل می شود و در ادامه نیز می‌توان با ارائه گزارش پیشرفت به سازمان‌های مرکزی از طریق آن‌ها پیگیر جذب اعتبارات بعدی شد.

مرکز فرهنگی و موزه دفاع مقدس زنجان در سال ۸۹ در زمینی به مساحت ۲ هزار مترمربع با پنج هزار و ۳۰۰ مترمربع زیربنا در منطقه گاوازنگ (ائل داغی) کلنگ‌زنی شده اما به دلایل مختلف از جمله نبود اعتبارات با گذشت ۹ سال تنها ۴۵ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

فتح‌الله حقیقی عصر چهارشنبه در جلسه هیات امنای مرکز فرهنگی و موزه دفاع مقدس و شورای هماهنگی حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس استان اظهار داشت: با توجه به اینکه به‌رغم گذشت زمان زیادی از کلنگ‌زنی مرکز فرهنگی و موزه دفاع مقدس، این پروژه به اتمام نرسیده، ضروری است کمیته‌ای با حضور دستگاه‌های مرتبط تشکیل و با تفکیک وظایف، سهم هر یک از دستگاه‌ها برای تکمیل این پروژه مشخص شود.

وی ادامه داد: این کمیته با حضور مدیران بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس، راه و شهرسازی، راهداری، بنیاد مسکن، شهرداری، ارتش، معاونت عمرانی استانداری، سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی و سایر دستگاه‌های مرتبط و به ریاست معاون سیاسی استاندار تشکیل شده و ظرف یک هفته آینده، تفکیک وظایف و سهم هر یک از دستگاه‌های اجرایی و ظرفیت بخش خصوصی استان به صورت دقیق در پیشرفت این پروژه مشخص و ارائه شود تا با تقسیم‌بندی تکالیف نسبت به تکمیل پروژه اقدام شود.

وی با بیان اینکه اساس کار این است که این پروژه به نتیجه برسد، خاطرنشان کرد: به دلیل اینکه اعتبارات قابل توجهی برای تکمیل این پروژه نیاز است، جلسات کمیته باید به صورت منظم و عملیاتی تشکیل شده و مراحل ادامه کار، اولویت‌بندی و مرحله‌بندی شود.

حقیقی تصریح کرد: اگر عزم جدی در استان وجود داشته باشد پیشرفت مطلوبی را می‌توان شاهد بود و در ادامه نیز می‌توان با ارائه گزارش پیشرفت به سازمان‌های مرکزی از طریق آن‌ها نیز پیگیر جذب اعتبارات بعدی شد.

استاندار زنجان افزود: این مرکز، یکی از پروژه‌هایی است که در برنامه بازدید معاون رئیس جمهوری و رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور در سفر به استان زنجان قرار دارد.

اهمیت پروژه به دلیل حفظ هویت و تاریخ کشور است

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه زنجان نیز گفت: این پروژه به دلیل حفظ هویت و تاریخ کشور از اهمیت زیادی برخوردار بوده و تکمیل آن نیاز به عزم جدی دارد.

حجت‌الاسلام علی خاتمی افزود: هر یک از دستگاه‌ها و بخش‌ها در ازتباط با تکمیل مرکز فرهنگی و موزه دفاع مقدس استان هر اقدامی که از دستشان برمی‌آید را به‌کارگیری کرده و هر ایده و فکر عملیاتی برای اجرایی شدن دارند را ارائه دهند.

وی تاکید کرد: پیشنهادها در راستای پیدا کردن مقصر نباشد بلکه کمکی برای پیشرفت و تکمیل این مرکز باشد.

حجت الاسلام خاتمی افزود: باید با استفاده از ظرفیت این مراکز و روایت‌ها و سایر کارهای فرهنگی، تاریخ جنگ تحمیلی برای اقشار مختلف جامعه گفته شود.

۹۵۵۶/۳۰۸۸

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha