۲ مرداد ۱۳۹۸، ۱۸:۴۵
کد خبر: 83410286
T T
۰ نفر
دادستان دماوند: در برخورد با سازه‌های غیرمجاز با هیچ مقامی تعارف نداریم

تهران – ایرنا - دادستان دماوند گفت: شهرستان دماوند همچنان در مبارزه با ساخت و ساز غیر مجاز پیشرو بوده و در این راستا با هیچ مقام و مسئولی تعارف ندارد.

حسن ابراهیمی بسابی روز چهارشنبه در دومین جلسه شورای اداری که با حضور مسئولان در سالن اجتماعات فرمانداری این شهرستان برگزار شد، با اشاره به برخی معضلات ناشی از ساخت و ساز اظهار داشت: افت خدمات آب و برق، وجود اتباع بیگانه غیر مجاز، افزایش سرقت و نا امنی از جمله معضلات ناشی از ساخت و ساز غیر مجاز است که باید زیر ساخت لازم تأمین شود.

این مقام مسئول در ادامه افزود: در سال جاری موضوع رونق تولید به عنوان یک دغدغه و فرمان حاکمیتی از سوی مقام معظم رهبری در دستور کار مسئولان شهرستان قرار دارد و هر کدام از مسئولان باید در این راستا موانع قانونی را برطرف کنند.

وی با بیان اینکه تحولات چشمگیری در دستگاه قضا در حال وقوع است افزود: حفظ حقوق عامه، پیشگیری از وقوع جرم و حفظ کرامت انسانی از جمله موضوعاتی است که باید در دستور کار قرار گیرد و در سطح ادارات نیز باید منتشر شود.

ابراهیمی بسابی با اشاره به در پیش بودن انتخابات مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: باید طبق قانون به وظیفه خود عمل کرده و از امانت مردم صیانت کنیم.

استفاده از منابع داخلی با هدف توسعه و آبادانی

مجید صفری، فرماندار شهرستان دماوند با اشاره به اهمیت شرایط کنونی کشور اظهار داشت: فهم دقیق از اوضاع کنونی کشور در شرایط موجود بسیار حائز اهمیت است و در راستای مدیریت مطلوب هر کس در حوزه مدیریتی خود باید به وظیفه اش به درستی عمل کند که می‌طلبید فهم و تحلیل درست از این واقعیت داشته باشیم و برنامه‌های خود را با برنامه‌های موجود تطبیق دهیم.

صفری مقاومت را تنها راه مقابله با زیاده خواهی دشمن دانست و خاطر نشان کرد: تمام مسئولان شهری و روستایی با هشیاری لازم باید بیش از گذشته وقت بگذارند و با استفاده از منابع داخلی از مسیر پیشرو عبور کرده و به موقع خدمات را به مردم ارائه دهند.

فرماندار شهرستان دماوند با تاکید بر اینکه وضع موجود با حرف تغییر نکرده و باید به آن جامه عمل بپوشانیم، اضافه کرد: سند توسعه شهرستان یک سند راهبردی بسیار مهم است که می‌تواند برنامه و سیاست‌های این منطقه را طی ۵ ساله آینده برای همه مسئولان روشن کند که توجه به سند ضروری است.

این مقام مسئول همچنین در خصوص انتخابات مجلس شورای اسلامی در پایان سال نیز گفت: آنچه که در جلسات مختلف مورد تاکید قرار گرفت، برپایی انتخاباتی قانونی، سالم، رقابتی با امنیت کامل و مشارکت حداکثری است.

صفری با تاکید بر اینکه هیچ کدام از مسئولان نباید پا را فراتر از قانون بگذارند عنوان کرد: تمام موضوعات را به صورت کامل و جامع مورد بررسی قرار دادیم.

حجت الاسلام کاظم فتاح دماوندی، امام جمعه شهر دماوند در ادامه این جلسه با اشاره به بیانات داهیانه رهبر معظم انقلاب اسلامی در دیدار با ائمه جمعه افزود: امام جمعه باید از جنس مردم باشد تا بتواند در جهت رفع مشکلات مردم ارتباط مناسبی با مسئولان برقرار کند.

وی با تاکید بر اینکه اجتماع مردم در نماز جمعه سبب همدلی می‌شود، تصریح کرد: در آستانه چهلمین سال برگزاری نماز جمعه قرار داریم و برنامه‌های مختلفی در این راستا در نظر گرفته شده است.

امام جمعه شهر دماوند حضور مسئولان در نماز جمعه را سبب افزایش کارایی اجتماع دانست و گفت: برپایی میز خدمت توسط ادارات در نماز جمعه از اهمیت بسزایی برخوردار است که هم می‌تواند مراجعات مردم به ادارات را کاهش دهد و هم دستاوردها و عملکرد ادارات در قالب این موضوع به مردم ارائه کند.

وی همچنین در خصوص حضور اهالی روستاهای توابع شهرستان در نماز جمعه گفت: طبق مکاتبات صورت گرفته توسط بخشداری‌ها تمام دهیاران موظف به فراهم کردن سرویس ایاب و ذهاب به منظور حضور اهالی هر روستا در نماز جمعه هستند.

این مقام مسئول با تاکید بر اینکه انتقاداتی که در خطبه‌های نماز جمعه مطرح می‌شود صرفاً به منظور رفع مشکلات بوده و غرض شخصی نیست، اضافه کرد: نماز جمعه تریبون نظام و در خدمت مردم است و مطالبی که در این تریبون بیان می‌شود بی مقدمه نیست.

تهرام/۷۲۴۶//‏۶۱۳۹

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha