۳۱ تیر ۱۳۹۸، ۱۵:۵۱
کد خبر: 83406778
T T
۰ نفر
غریب آبادی: آژانس در فقدان آمانو به اصل بی طرفی پایبند بماند

لندن - ایرنا - سفیر و نماینده دائم ایران نزد سازمان های بین المللی در وین، درگذشت «یوکیا آمانو» مدیرکل آژانس بین المللی انرژی اتمی را تسلیت گفت و خواستار آن شد که آژانس به سه اصل بی طرفی، حرفه ای گری و استقلال پایبند بماند.


«کاظم غریب آبادی» امروز(دوشنبه) با صدور بیانیه ای اعلام کرد: با تاسف عمیق، از درگذشت مدیرکل آژانس بین المللی انرژی اتمی، جناب آقای یوکیانو آمانو، مطلع شدم. خدمات وی به جامعه بین المللی به طور گسترده و شایانی شناخته شده و قابل تقدیر است.
وی افزود: این یک فقدان بزرگ برای جامعه بین المللی است. نقش کلیدی آمانو در ارتقاء اهداف آژانس و همچنین حفظ برجام، هرگز در تاریخ این سازمان از یاد نخواهد نرفت. مایلم که همدردی و تسلیت صمیمانه خود را به خانواده وی، دوستان، کارمندان آژانس بین المللی انرژی اتمی و نیز مردم و دولت ژاپن اظهار نمایم.
غریب‌آبادی ابراز امیدواری کرد که آژانس در فقدان ایشان، همچنان به سه اصل بی طرفی، حرفه ای گری و استقلال پایبند بماند.

«سید عباس عراقچی» معاون سیاسی وزیر امور خارجه نیز با ابراز تاسف از درگذشت یوکیا آمانو مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در حساب توئیتری خود نوشت: همدردی عمیق من برای مرگ آمانو. ما به صورت خیلی نزدیکی با یکدیگر کار کردیم. من عملکرد شایسته و حرفه‌ای او را به عنوان مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی که منجر به خاتمه بخشیدن به پرونده پی‌ام‌دی و ۱۵ گزارش متوالی مبنی بر اینکه ایران به صورت کامل به برجام پایبند بوده است را تحسین می‌کنم. خداوند روح ایشان را قرین رحمت الهی گرداند.

به گزارش ایرنا، تارنمای آژانس امروز با انتشار اطلاعیه دبیرخانه این نهاد اعلام کرد: یوکیا آمانو درگذشت و پرچم آژانس به حالت نیمه افراشته درخواهد آمد.

هفته گذشته اعلام شد که یوکیا آمانو مدیرکل آژانس بین المللی انرژی اتمی قصد دارد به دلیل ابتلاء به یک بیماری نامشخص، زودتر از موعد از سمت خود استعفا کند.

به نوع بیماری آمانو در بیانیه آژانس و رسانه‌ها اشاره‌ای نشده بود.

سرخط اخبار جهان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha