۲۸ تیر ۱۳۹۸، ۱:۵۹
کد خبرنگار: 804
کد خبر: 83401903
T T
۰ نفر
بررسی تحولات منطقه در دیدار مقام یمنی با سفیر ایران در عمان

تهران- ایرنا- شبکه خبری المسیره گزارش داد: سخنگوی جنبش انصارالله و رئیس هیات مذاکره کننده دولت نجات ملی یمن در مذاکرات صلح سوئد، با نوری شاهرودی سفیر ایران در عمان در باره اوضاع انسانی در یمن و تنش موجود در منطقه در پی بحران آفرینی های آمریکا گفت وگو کرد.

محمد عبدالسلام در دیدار با حجت الاسلام نوری شاهرودی، بر خطرناک بودن تنش آفرینی آمریکا در منطقه و ادامه تجاوز به یمن تاکید کرد.

وی در صفحه فیسبوک نوشت که تنش آفرینی آمریکا، منطقه را به سمت پرتگاه پیش برده و از این گذشته، انگیزه احمقانه برخی کشورهای منطقه و ارزیابی‌های نادرست آنها می تواند به انفجار اوضاع و فاجعه بیانجامد.

عبدالسلام با بیان این‌که، یمن و ایران معتقدند تنش آفرینی به نفع هیچ‌کس نیست، بر لزوم درک کردن خطرات ناشی از ادامه تجاوز به یمن و خطر بروز جنگ در منطقه تاکید کرد و جنگ در منطقه را در راستای منافع صهیونیستی-آمریکایی ارزیابی کرد.

وی افزود: یمن با تجاوز نظامی و محاصره رو به روست که باید هرچه سریع تر متوقف شود، ایران نیز با تجاوز و تحریم های اقتصادی ظالمانه روبه رو است.

سخنگوی جنبش انصارالله یمن افزود: عقلا باید خطرات ادامه تجاوز به یمن و خطرکشیدن شدن دامنه جنگ به منطقه را درک کنند.

عربستان و امارات از ششم فروردین سال ۹۴ در قالب ائتلافی از چند کشور عربی و با کمک و چراغ سبز آمریکا، حملات گسترده‌ای را علیه یمن فقیرترین کشور عربی آغاز کردند تا به بهانه بازگرداندن «عبدربه منصور هادی» رئیس جمهوری مستعفی و فراری این کشور به قدرت، به اهداف و زیادخواهی های سیاسی خود جامه عمل بپوشانند. بر اثر این تجاوز تاکنون بیش از یکصد هزار یمنی کشته شدند.

این جنگ همچنین میلیون‌ها یمنی را با بحران شدید گرسنگی و قحطی روبه رو کرده است؛ به گونه‌ای که سازمان ملل متحد در گزارشی، قحطی در این کشور را «بزرگ ترین فاجعه انسانی» نامید.

سرخط اخبار جهان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha