۱۸ تیر ۱۳۹۸، ۱۲:۵۵
کد خبرنگار: 1936
کد خبر: 83388172
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

بازرسی مواد خام دامی همدان در سامانه آنلاین

۱۸ تیر ۱۳۹۸، ۱۲:۵۵
کد خبر: 83388172
 بازرسی مواد خام دامی همدان در سامانه آنلاین

همدان- ایرنا- سامانه آنلاین بازرسی بهداشتی مواد خام دامی در همدان راه اندازی شده تا اداره کل دامپزشکی از زمان توزیع تا طبخ بر مصرف مواد خام دامی نظارت داشته باشد.

به گفته مدیرکل دامپزشکی همدان، این سامانه با هدف ارتقا و سرعت بخشیدن در فرآیند بازرسی فرآورده‌های خام دامی در سطح مراکز عرضه، مصرف، عمل‌آوری، طبخ و نگهداری طراحی و اجرا شده است.

محمدرضا رسولی، یکی از وظایف اصلی و خطیر سازمان دامپزشکی را، بازرسی مواد خام با منشأ دامی از مرحله تولید تا مصرف عنوان کرده که در این راستا سامانه آنلاین بازرسی بهداشتی مواد خام دامی راه‌اندازی شده است‌.

این طرح با همفکری و همکاری کارشناسان اداره کل دامپزشکی استان همدان و یکی از شرکت‌های طراحی نرم‌افزار بخش خصوصی انجام شده که صرفه جویی در مصرف صورت جلسه‌های تنظیمی، استفاده بهینه از وقت و فضای بایگانی و اماکن گزارش‌گیری و جمع‌آوری اطلاعات در اسرع وقت از مزایای این نرم‌افزار است.

این نرم‌افزار پس از طراحی و اجرا در ابتدای سال به صورت آزمایشی در بازرسی از مراکز تولید، توزیع، بسته‌بندی و عرضه مواد خام دامی در شهرستان همدان مورد استفاده قرار گرفت و سپس با برگزاری کلاس آموزشی برای تمامی بازرسان مستقر در اداره‌کل دامپزشکی استان از ابتدای تیرماه سال جاری در ۹ شهرستان مورد بهره‌برداری قرار گرفت.

مدیر کل دامپزشکی همدان، نظارت لحظه‌ای به عملکرد جمعی و انفرادی بازرسان، شناسنامه‌دار شدن تمام واحدها اعم از مراکز عرضه، طبخ، عمل‌آوری و نگهداری، امکان مسیربندی بازدیدها و اعلام برنامه کاری جامع به بازرسان با استفاده از بارکد خوان و GPS از مزایای راه‌اندازی این نرم‌افزار بیان کرد.

امکان دسترسی به سوابق انتظامی (پلمب واحد) و سوابق قضائی (دادگاه و تعزیرات)، سوابق اخطار و ضبط محموله مرکز در زمان بازدید، امکان دسترسی به مقررات، بخشنامه‌ها و دستور العمل‌های سازمان دامپزشکی کشور در هر زمان و مکان، امکان گزارش‌گیری و بررسی عملکرد بازرسی مواد خام شهرستان و یا استان توسط مدیرکل و سطوح مختلف ستادی در لحظه و قابلیت نصب نرم‌افزار بر روی موبایل و یا تبلت و نیز بی نیازی به تجهیزات اضافی و یا صرف اعتبار خاص از دیگر مزایای مهم استفاده از این نرم‌افزار عنوان شد.

رسولی ثبت یک هزار و ۹۷۶ واحد از ابتدای تیرماه سال جاری در این سامانه توسط بازرسان استان را از جمله عملکرد این نرم افزار ذکر کرد و از اعلام آمادگی برای انتقال تجربیات و نحوه استفاده از سامانه آنلاین بازرسی بهداشتی مواد خام دامی به سایر استان‌ها خبر داد.

۷۵۲۳/‏۲۰۸۷

برچسب‌ها

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha