۱۷ تیر ۱۳۹۸، ۱۴:۱۲
کد خبر: 83386712
T T
۰ نفر

ساماندهی محوطه تاریخی آتشکده ری در حال اجراست

۱۷ تیر ۱۳۹۸، ۱۴:۱۲
کد خبر: 83386712
ساماندهی محوطه تاریخی آتشکده ری در حال اجراست

شهرری- ایرنا- رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان ری گفت: ساماندهی محوطه تاریخی آتشکده ری با هدف حفظ این آثار ارزشمند تاریخی در حال اجرا است.

به گزارش ایرنا، آتشکده ری از آثار تاریخی به جا مانده از دوره ساسانیان در شهر باستانی ری قرار دارد که به آتشکده بهرام و تپه میل هم شهرت دارد. این آتشکده بر بلندای تپه ای پهناور در جنوب شرقی حرم حضرت عبدالعظیم (ع) و در ۲ کیلومتری جنوب قلعه نو بخش کهریزک شهرستان ری قرار گرفته است.

آتشکده بهرام در سال ۱۳۳۴ توسط وزارت فرهنگ و هنر با شماره ۴۰۷ در فهرست آثار ملی ایران به ثبت رسید و امروزه از مکانهای دیدنی استان تهران محسوب می شود.

امیر مصیب رحیم زاده روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: آتشکده ری از مناطق مهم برای جذب گردشگر در جنوب تهران محسوب می شود و این اثر تاریخی از پتانسیل بالایی در زمینه تبدیل به قطب گردشگری و درآمدزایی برخوردار است.

وی اهمیت تاریخی و توجه به این مکان را امری ارزشمند و مهم دانست و گفت: ساماندهی محوطه تاریخی آتشکده ری با اعتبارات ملی به مبلغ ۲میلیارد ریال در حال اجراست تا معضلات این منطقه رفع شود.

رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان ری به شرح خدمات در دست اجرای آتشکده ری اشاره کرد و گفت: بازسازی، تعمیر پلکان مسیر دسترسی، نورپردازی و بهسازی تاسیسات الکتریکی و مکانیکی، تکمیل و تجهیز سرویس بهداشتی و محوطه سازی از خدمات در حال اجرای این اثر تاریخی به شمار می‌رود.

به گزارش ایرنا، شهرستان ری به لحاظ موقعیت جغرافیایی در ناحیه دشت قرار گرفته و کوه بی بی شهربانو و آراد به عنوان مظهر استواری و تپه چشمه علی یکی از قدیمی ترین آثار باستانی این منطقه به عنوان شاخص در علم باستان شناسی در زمینه گردشگری از اهمیت بالایی برخوردار است.

۱۹۷۰/۶۰۰۳

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha