ارشاد ایلام دخالتی در انتخاب برگزیدگان کنگره مشاهیر کرد نداشته است

ایلام - ایرنا- مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی ایلام گفت: طرف مشورت انتخاب مشاهیر کرد که در کنگره اخیر مورد تقدیر قرار گرفته اند این اداره کل نبوده است.

به گزارش روز شنبه ایرنا، عدم حضور مشاهیر ایلامی در کنگره بین المللی مشاهیر کرد که روزهای ۱۱ و ۱۲ تیرماه جاری به میزبانی شهر سنندج برگزار شد موجب گلایه جمع زیادی از اهالی فرهنگ و هنر این استان شده است.

عمران خودآموز روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا در این خصوص توضیح داد: برای انتخاب ۳۰ نفری که به عنوان مشاهیر کرد در این کنگره مورد تجلیل قرار گرفته‌اند هیچ‌گونه نظرخواهی از این اداره کل صورت نگرفته است.

وی ادامه داد: فهرست مشاهیری که در این کنگره برای تجلیل انتخاب شده‌اند توسط دبیرخانه کنگره و بر اساس معیارهای مد نظر آنها انجام شده و این اداره کل هیچ‌گونه دخالتی در اسامی منتخب نداشته است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی ایلام اظهار کرد: این اداره کل هرگونه رد یا تأیید اعلام اسامی مشاهیر را تکذیب و خود دبیرخانه کنگره باید در این زمنیه باید پاسخگو باشد.

در این کنگره که با حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار شد از ۳۰ نفر از مشاهیر کُرد و نام‌آوران عرصه‌های مختلف فرهنگی، هنری، اجتماعی، ورزشی، موسیقی و علمی کُرد تجلیل شد.

میکائیل اصلان هنرمند و موزیسین، بیژن کامکار هنرمند عرصه موسیقی، مظهر خالقی خواننده و هنرمند، هادی ضیاءالدینی مجسمه‌ساز و نقاش، کیانوش رستمی وزنه‌بردار، قطب‌الدین صادقی، استاد دانشگاه، نویسنده، فیلمنامه‌نویس و کارگردان، محمدعلی قره‌داغی پژوهشگر، کیهان کلهر نوازنده و موزیسین نصرت‌الله معین وزیری نویسنده، شهرام ناظری خواننده و موزیسین، لطیف هلمت شاعر و نویسنده، عثمان هورامی خواننده و … از جمله مشاهیری بودند که در این کنگره مورد تقدیر قرار گرفتند.

استان ایلام به عنوان غربی‌ترین استان کشور از مناطق کرد نشین محسوب می‌شود و در عرصه‌های علمی، فرهنگی، ورزشی و هنری دارای شخصیت‌ها و مفاخر فراوانی نظیر پروفسور همایون همتی پژوهشگر و استاد دانشگاه، نوید محمدزاده بازیگر سینما، استاد علیدوست فلاحتی کهنسال ترین نوازنده موسیقی نواحی حال حاضر ایران، استاد عبدالجبار کاکایی شاعر وپژوهشگر، علی هاشمی قهرمان وزنه برداری جهان، مهدی نورمحمدی مستندساز بین المللی، استاد علی اشرف صندوق آبادی خوشنویس ملی، ذبیح الله پورشیب قهرمان کاراته جهان و … است که متاسفانه نام هیچکدام از این شخصیت‌ها در کنگره بین المللی مشاهیر کرد به چشم نمی‌خورد.

۷۱۷۱/۶۱۱۹

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha