۱۳ تیر ۱۳۹۸، ۱۲:۱۶
کد خبر: 83381128
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

راه‌اندازی ۱۰ طرح مهم صنعتی کرمانشاه در سال ۹۸

۱۳ تیر ۱۳۹۸، ۱۲:۱۶
کد خبر: 83381128
راه‌اندازی ۱۰ طرح مهم صنعتی کرمانشاه در سال ۹۸

کرمانشاه- ایرنا- رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت کرمانشاه، از پیگیری برای راه‌اندازی ۱۰ طرح مهم صنعتی استان در سال ۹۸ خبر داد و گفت: برای راه‌اندازی این طرح‌ها بیش از سه هزار و ۹۰۰میلیارد تومان سرمایه گذاری شده که اشتغالزایی آنها پس از بهره‌برداری هزار و ۹۱۳ نفر است.

به گزارش خبرنگار ایرنا، محسن دارابی روز پنجشنبه در نشست ستاد اقتصاد مقاومتی استان کرمانشاه افزود: ما برای سال ۹۸ احیای ۳۵ واحد صنعتی را هدف‌گذاری کرده‌ایم که در بهار امسال هشت واحد آن با سرمایه‌گذاری ۹۱ میلیارد تومان و اشتغالزایی ۹۴ نفر فعال شده است.

او با بیان اینکه فعال سازی ۲۰ معدن دیگر هدف گذاری سال ۹۸ گفت: در فصل بهار ۹ معدن را فعال کردیم و انتظار داریم تا پایان سال بیشتر از ۲۰ معدن را احیا کنیم.

دارابی همچنین در باره تکمیل طرح های صنعتی نیمه تمام با بیش از ۶۰ درصد پیشرفت گفت: برای امسال ۳۰ طرح را هدف‌گذاری کرده‌ایم که در سه ماهه اول سال ۱۶ طرح با سرمایه گذاری ۴۴ میلیارد تومان و اشتغالزایی ۱۳۸ نفر فعال شده است.

به گفته او «در زمینه بازسازی و نوسازی واحدهای صنعتی هم ۴۰ واحد هدف گذاری شده که در بهار ۹۸ کارخانه کرب ناز هرسین با ۱۴۰ شغل جدید فعال شده و احیای سایر واحدها نیز در دستور کار قرار دارد.»

رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان کرمانشاه همچنین از معرفی ۱۲ واحد صنعتی به هفت بانک عامل برای نوسازی و بازسازی از محل اعتبارات بند الف تبصره ۱۸ سال ۹۷ و کمک‌های فنی و اعتباری سال ۹۶ خبر داد و گفت: نوسازی و بازسازی این واحدها نیازمند بیش از ۵۷ میلیارد تومان تسهیلات است که در صورت تامین ۶۴۴ نفر اشتغالزایی دارد.

تامین نقدینگی موردنیاز ۵۰ واحد صنعتی با هدف افزایش تولید دیگر برنامه صمت استان کرمانشاه در سال ۹۸ است که به گفته دارابی در بهار امسال ۱۶ واحد بیشتر از هدف گذاری تحقق پیدا کرده است که معادل ۳۳۱ میلیارد تومان تامین تسهیلات و ۱۰ میلیارد تومان یارانه است.

راه‌اندازی ۱۰ طرح مهم صنعتی

رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان کرمانشاه در ادامه پیگیری برای راه‌اندازی ۱۰ طرح مهم صنعتی استان در سال ۹۸ را دیگر برنامه این اداره کل دانست و گفت: طرح صنعتی کارخانه ذوب آهن بیستون در اردیبهشت امسال افتتاح شد و دیگر واحد تولیدی این کارخانه (واحد اسفنجی) نیازمند ۲۰۰ میلیارد تومان تسهیلات است که در بانک صنعت و معدن در حال پیگیری است.

طرح گسترش سوخت سبز معروف به پروژه بیواتانول دیگر طرحی بود که دارابی به آن اشاره کرد و گفت: برای تکمیل این پروژه سهم تسهیلات بانک تجارت باید از ۹۰ به ۲۰۰ میلیارد تومان افزایش یابد تا این طرح در دهه فجر سال ۹۹ به بهره برداری برسد.

دارابی مشکل طرح کاغذ معدنی خسروی را هم تمدید مسدودی ارزی (هفت میلیون دلار) توسط بانک صنعت و معدن دانست و گفت: طرح کارخانه قوطی زمزم نیز در هفته دولت و دانش بافت البرز هم در نیمه دوم سال به بهره برداری می رسد.

طرح ایلیا ذرت سبز، تولید کاغذ بیستون تامین، تعاونی ۳۰۹۸ ذوب صحنه و طرح توسعه پتروشیمی کرمانشاه دیگر طرح های مهم صنعتی استان بود که به گفته دارابی راه اندازی آنها در دستور کار قرار دارد.

او گفت: برای راه اندازی این ۱۰ طرح مهم استان بیش از ۳ هزار و ۹۰۰ میلیارد تومان سرمایه گذاری شده که اشتغالزایی آنها در زمان ساخت ۱۳۰۰ نفر و پس از بهره برداری ۱۹۱۳ نفر است.
‌در استان ۲ میلیون نفر کرمانشاه هم اکنون بیش از یک هزار و احد تولیدی با بیش از ۳۰ هزار نفر اشتغالزایی فعال است.

۷۴۴۴/۸۰۶۶

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها