۱۲ تیر ۱۳۹۸، ۱۷:۴۴
کد خبر: 83380411
T T
۰ نفر
پیشنهاد صالحی امیری برای برگزاری بازی های کشورهای عضو اکو

تهران- ایرنا- رئیس کمیته ملی المپیک در دیدار با سفیر ترکیه پیشنهاد برگزاری نخستین دوره بازی‌های کشورهای عضو اکو را به میزبانی کیش مطرح کرد و گفت: با هماهنگی کشورهای عضو اکو این بازی‌ها هر چند سال یکبار برگزار می‌شود تا در زمینه ورزش به یکدیگر کمک کنند.

«سیدرضا صالحی امیری» روز چهارشنبه در دیدار با «دریا آورس» سفیر ترکیه به تاریخچه دوستی و ارتباط دیرینه ۲ ملت و تشابهات فرهنگی دو کشور اشاره کرد و در ادامه پیشنهاد برگزاری نخستین دوره بازی‌های کشورهای عضو اکو را به میزبانی کیش مطرح کرد.

همچنین رئیس کمیته المپیک به مذاکراتی که پیش از این با مسئولان ورزشی ترکیه (رئیس کمیته ملی المپیک ترکیه) برای امضا تفاهم‌نامه ورزشی داشت، پرداخت و برای اجرایی شدن آن در زمینه برگزاری اردوی مشترک و تبادل مربی ابراز امیدواری کرد.

در ادامه سفیر ترکیه در ایران ضمن اشاره به سابقه آشنایی که پیش از این با صالحی امیری داشت، از ملاقات با وی ابراز خوشحالی کرد و گفت: صالحی امیری فرد فرهنگی بزرگی است که با حضورش در ورزش اتفاقات خوبی را رقم خواهد زد.

آورس با تاکید بر اینکه تا ۲ هفته دیگر به ترکیه سفر می‌کند، اظهار داشت: درباره ۲ مطلبی که با صالحی امیری درباره آن مذاکره کردیم از جمله برگزاری بازی‌های کشورهای عضو اکو و انعقاد تفاهم‌نامه ورزشی بین دو کشور ضمن استقبال از آن با مسئولان ورزشی کشورم در این باره گفت و گو خواهم کرد.

وی ادامه داد: همانطور که ایران در رشته‌های کشتی و وزنه‌برداری مطرح است و می‌تواند به ما کمک کند ما هم در سوارکاری، گلف، کانو و کایاک موفق هستیم و می‌توانیم با مشارکت هم به یکدیگر کمک کنیم و در اولین فرصت مسئولان ورزشی ۲ کشور ایران و ترکیه نشستی را در تهران و آنکارا برای عقد قرارداد خواهند داشت.

در خاتمه مقرر شد تا پیش نویس تفاهم نامه ورزشی به زودی از طرف ایران تنظیم و به ترکیه ارسال شود.

در این دیدار «نصرالله سجادی» سرپرست کاروان اعزامی به المپیک ۲۰۲۰، «کیکاوس سعیدی» سرپرست دبیرکلی کمیته ملی المپیک، «پیمان فخری» مدیر مرکز نظارت بر تیم‌های ملی و «عاطفه اسلامیان» مدیر روابط بین الملل کمیته ملی المپیک حضور داشتند.

سرخط اخبار ورزش

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha