۱۲ تیر ۱۳۹۸، ۱۳:۲۶
کد خبرنگار: 1112
کد خبر: 83379860
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

آرش دادگر مدیر سالن جوانمرد خانه تئاتر شد

۱۲ تیر ۱۳۹۸، ۱۳:۲۶
کد خبر: 83379860
آرش دادگر مدیر سالن جوانمرد خانه تئاتر شد

تهران- ایرنا- آرش دادگر عضو هیات مدیره خانه تئاتر به مدیریت سالن عباس جوانمرد منصوب شد.

به گزارش خانه تئاتر، طی جلسه هیات مدیره این خانه آرش دادگر با اکثریت آرا به مدیریت سالن عباس جوانمرد خانه تئاتر رسید. سالن نمایش عباس جوانمرد خانه تئاتر به صورت بلک باکس طراحی شده و با ظرفیت ۱۸۳ نفر به جدیدترین و بهترین تجهیزات صوتی و نوری مجهز شده است. دادگر مدرس تئاتر و کارگردان آثاری چون آژاکس، مکبث، کالون و قیام کاستلیون، صبحانه برای ایکاروس، شاه لیر، هملت، اسب، او، بازگشت افتخارآمیز مردان جنگ بوده است.

موسسه فرهنگی هنری خانه تئاتر در زمستان سال ۷۸ توسط هنرمندان و مسئولان وقت تئاتری پایه گذاری شد. حسین سلیمی رئیس وقت مرکز هنرهای نمایشی، مجید شریف خدایی رئیس وقت شورای نظارت و ارزشیابی این مرکز، لاله تقییان مسئول انتشارات نمایش و سردبیر ماهنامه نمایش، حسن قرایی مسئول وقت امور مالی مرکز هنرهای نمایشی، ایرج راد، آتیلا پسیانی و محمود عزیزی بازیگر و کارگردانان تئاتری در دفتر مرکز هنرهای نمایشی گرد آمدند و پایه گذار نهاد صنفی شدند.
هیات مدیره موقت با برگزاری مجمع عمومی در مهر ۷۹ پس از تایید نهایی اساسنامه خانه تئاتر توسط اکثریت اعضای حاضر در مجمع، نخستین انتخابات هیات مدیره خانه تئاتر را به مدت دو سال برگزار کرد. در این انتخابات ایرج راد، آتیلا پسیانی، اصغر همت، محمد رضا خاکی، بهزاد فراهانی، بهروز غریب پور، رویا تیموریان، داوود فتحعلی بیگی، فرشید ابراهیمیان و داوود آریا به ترتیب به عنوان هفت عضو و دو عضو علی البدل هیات مدیره، بازرس و بازرس علی البدل خانه تئاتر انتخاب شدند و امور این نهاد صنفی را به آنها سپردند.
این هیات مدیره پس از انتخابات و کسب مجوز از وزارت فرهنگ وارشاد اسلامی، خانه تئاتر را در اداره ثبت شرکت ها به ثبت رساندند و سپس مقدمات هشت انجمن صنفی تئاتر را شامل: انجمن بازیگران، کارگردانان، نمایشنامه نویسان، منتقدان، نویسندگان، نمایشگران عروسکی، طراحان صحنه و لباس، کارکنان و طراحان فنی و هنری و انجمن تئاتر خیابانی را فراهم کردند که به همت تعدادی از اعضای این انجمن ها، تاسیس و تشکیل شد.

برچسب‌ها

سرخط اخبار فرهنگ

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha