۱۷ هزار تن آرد هر ماه در اختیار نانوایان آزادپز خراسانی قرار می گیرد

مشهد- ایرنا- مدیرعامل شرکت غله و خدمات بازرگانی منطقه پنجم کشور گفت: از ابتدای دی ماه پارسال در پی فعال شدن "سامانه فروش آرد" تاکنون ماهانه ۱۷ هزار تن آرد بین نانواییهای آزادپز در این استان توزیع می شود.

حمیدرضا نوری روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: ساماندهی فروش آرد به نانواییهای آزادپز و نیز مصارف صنف و صنعت از ابتدای دی ماه پارسال با بهره گیری از سامانه فروش آرد و سایر مصارف به آدرس اینترنتی www.eflour.ir صورت گرفته است.
وی شمار واحدهای نانوایی را در سطح خراسان رضوی شش هزار و ۲۰۰ واحد ذکر و بیان کرد: از این تعداد چهار هزار و ۴۰۰ نانوایی دولتی و هزار و ۸۰۰ واحد نانوایی آزادپز هستند.

مدیرعامل شرکت غله و خدمات بازرگانی منطقه پنجم کشور مسئولیت نظارت بر واحدهای نانوایی فاقد مجوز را بر عهده معاونت نظارت و بازرسی سازمان صنعت، معدن و تجارت اعلام و بیان کرد: با پیگیریهای صورت گرفته از سوی شرکت غله و خدمات بازرگانی منطقه پنجم کشور، اتحادیه نانوایان، اتاق اصناف، هماهنگی سازمان صمت و به دنبال مصوبات کمسیون نظارت هم اینک ۱۵۰ فقره پروانه کسب نانوایی آزادپز در مشهد در حال صدور است.
وی ادامه داد: شرکت غله و خدمات بازرگانی به دنبال اجرای سیاستهای ابلاغی شرکت بازرگانی دولتی ایران در تامین و توزیع کالاهای اساسی بوده و همچنین نسبت به تامین و توزیع ماهیانه گندم مصرفی واحدهای نانوایی از طریق سامانه اقدام می کند. بهره گیری از "سامانه های فروش آرد" علاوه بر بهینه سازی تامین آرد واحدهای نانوایی، از تقاضای کاذب و خروج آرد از شبکه واقعی مصرف جلوگیری کرده است.

نوری بر اهمیت محصولات گندم، آرد و نان در سبد غذایی خانوار تاکید و بیان کرد: تامین امنیت این ماده غذایی، پایش، بررسی و نظارت بر توزیع گندم و آرد با بهره گیری از سامانه فروش آرد اقدامی کاملاً لازم و ضروری بوده است.
وی تحقق دولت الکترونیک را از دیگر مزایای فعالیت سامانه فروش آرد یارانه ای ذکر و بیان کرد: با آغاز روند خرید گندم و آرد، مصارف صنف و صنعت و نیز نانواییهای آزادپز با سهولت و حذف برخی مراجعات اداری همراه شده است.

مدیرعامل شرکت غله و خدمات بازرگانی منطقه پنجم کشور گفت: افزایش نظارت، کنترل میزان خرید و مصرف آرد واحدهای نانوایی و صنوف مختلف و نیز ایجاد رقابت سالم در تولید آرد باکیفیت از دیگر مزایای بکارگیری سامانه فروش آرد هستند.

سرانه مصرف ماهیانه آرد در استان شش میلیون و ۴۰۰ هزار نفری خراسان رضوی ۷.۵ کیلوگرم است.
۷۴۹۶/‌۱۸۵۸

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha