۵ تیر ۱۳۹۸، ۱۵:۴۷
کد خبرنگار: 958
کد خبر: 83371259
T T
۱ نفر

ادامه اعتراضات فلسطینیان به نشست منامه

۵ تیر ۱۳۹۸، ۱۵:۴۷
کد خبر: 83371259
ادامه اعتراضات فلسطینیان به نشست منامه

تهران – ایرنا- راهپیمایی ها و اعتراضات مردم فلسطین به نشست منامه بحرین برای سومین روز متوالی در تمام استان های فلسطین از جمله "رام الله" و "البیره"، اردوگاه پناهجویان همچنان ادامه دارد.

به گزارش پایگاه خبری "معا" فلسطین، اقدامات اعتراضی با مشارکت و هماهنگی گروه‌های فعال مردمی، مؤسسه‌های جامعه مدنی و اتحادیه‌ها تا امروز ادامه داشته و مقرر شده که پس اقامه نماز جمعه این هفته در روستاهای "سالم"، "عزموط" و "دیرالحطب" واقع در شرق نابلس، در نزدیکی شهرک صهیونیستی "الون موریه" نیز راهپیمایی برگزار شود.

همچنین این روزها در تمام روستاها و اردوگاه‌های استان "اریحا"، روز خشم نامگذاری شده است و کنفرانس‌ها و نشست‌های بسیاری با حضور نیروها و گروه‌های فعال مردمی برای اعلام مخالفت با عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی و هر نتیجه‌ای که از نشست منامه حاصل شود، برگزار می‌شود.

شهروندان، نیروهای ملی و اسلامی و اهالی نوار غزه نیز در مخالفت به نشست منامه صبح امروز (چهارشنبه) از مقابل مقر آژانس امدادرسانی و اشتغال آوارگان فلسطینی (آنروا) به سمت مقر سازمان ملل راهپیمایی کردند.

نشست بحرین که نخستین مرحله اجرای معامله قرن است، از دیروز در منامه آغاز شد و تا پایان امروز هم ادامه خواهد داشت.

جذب سرمایه‌گذاری در اراضی فلسطین و اعطای وام‌های کم سود به فلسطین از اهداف این نشست عنوان شده است.
داماد و مشاور دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا از طراحان اصلی معامله قرن به شمار می‌رود.
معامله قرن شامل انضمام کامل قدس به رژیم صهیونیستی، انضمام شهرک‌های موجود در کرانه باختری به این رژیم، نابودی کامل حق بازگشت آوارگان فلسطینی و تعیین منطقه "ابودیس" به عنوان پایتخت کشور فلسطین است.
این طرح با واکنش شدید مسلمانان در شمار زیادی از کشورهای اسلامی و فلسطینیان رو به‌رو شده و تنش و درگیری با نظامیان رژیم صهیونیستی را در فلسطین از جمله نوار غزه افزایش داده است.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار جهان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha