۴ تیر ۱۳۹۸، ۱۵:۱۷
کد خبر: 83369431
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

دانش آموزان کرمانشاهی در مسابقات جهانی چرتکه قهرمان شدند

کرمانشاه- ایرنا- مدیرعامل آکادمی پرورش ذهن و نبوغ کودکان رهام گفت: این مسابقات با حضور یک هزار شرکت کننده از ۱۷ کشور جهان و با حضور ۲۹ شرکت کننده از کشور جمهوری اسلامی ایران در کشور ترکیه برگزار شد.

ابراهیم ممبینی در گفت و گو با ایرنا با بیان اینکه شرکت‌کنندگان در این مسابقات ۱۴ سطح در پنج رده سنی مختلف با یکدیگر به رقابت پرداختند، افزود: نفرات منتخب آکادمی چرتکه رهام که در مرحله کشوری بیشترین امتیازات را در ایران کسب کردند، توانستند در مسابقات جهانی چرتکه ۲۰۱۹ ترکیه شرکت نمایند.
وی در خصوص مقام های کسب شده در مسابقات ترکیه از سوی شرکت کنندگان ایرانی، گفت: دانش آموزان این آکادمی موفق به کسب یک مقام قهرمان قهرمانی، یک مقام قهرمانی، هشت مقام اولی، هشت مقام دومی و ۶ مقام سومی در سطح های مختلف توسط قهرمانان ایران اسلامی شدند.
نماینده آکادمی چرتکه رهام در کرمانشاه نیز گفت: در این مسابقه تیم اعزامی ایران متشکل از ۲۹ نفر از برگزیدگان مرحله کشوری بود که ۱۰ نفر از آن‌ها از استان کرمانشاه انتخاب شده بودند که دانش آموزان کرمانشاهی متشکل از نخبگان آموزشگاه ویرا با کسب یک مقام قهرمان قهرمانان (سوپرجام قهرمانی)، یک مقام قهرمانی، پنج مقام اول و سه مقام دوم انتخاب شدند.
علی عادلی در ادامه همچنین افزود: کسب عنوان قهرمان قهرمانان توسط آندیا پورجابران، عنوان قهرمانی توسط رستا حبیبی، عنوان مقام اول توسط ارشیا سیفی رحیم‌آبادی، پارسا سیفی رحیم‌آبادی، امیررضا خاکدان‌، فرهام غفاری، ملودی رحمانی و عنوان مقام دوم توسط آوینا گراوندی، گلنار شمسی و کیانا ابراهیمی در این مسابقات افتخاری غرورآفرین برای استان کرمانشاه است.
وی سطح این دوره از مسابقات چرتکه و محاسبات ذهنی ۲۰۱۹ ترکیه را بالا توصیف کرد و گفت: در این دوره از مسابقات شاهد حجم گسترده شرکت‌کنندگان بودیم.
وی همچنین افزود: افتخار دیگری هم نصیب کرمانشاه شد که تنها نماینده در مسابقه ذهنی نمایشی از شهر کرمانشاه بوده است.
به گفته او، این مسابقات هر ساله با حضور منتخبان هر کشور برگزار می‌شود.
قهرمانان ایرانی روز جمعه ۷ تیرماه به خاک وطن باز گشتند.

۸۰۶۶/‏۳۰۳۳‬ 

برچسب‌ها

سرخط اخبار استان‌ها