باغ کتاب رویکرد سیاسی نسبت به هیچ حزب و گروهی ندارد

تهران- ایرنا- نایب رئیس هیأت مدیره باغ کتاب با تاکید براینکه رویکرد سیاسی نسبت به هیچ جناح و گروه و حزبی نداریم، گفت: درب باغ کتاب به روی همگان باز و ازهمه گروه‌های مختلف دعوت می‌کنیم که به این محل آمده تا جریان‌های متعددی شکل بگیرد.

«مهدی رمضانی» روز سه شنبه در نشست تشریح عملکرد و فعالیت‌های گذشته باغ کتاب با رسانه‌ها که در آستانه فرا رسیدن سومین سالروز تأسیس و راه اندازی این محل برگزار شد، با اشاره به این‌که تنها جنبه نمایشگاهی و ارائه خدمت در بخش کتاب در طرح اولیه باغ کتاب در نظر گرفته شده بود، اظهار داشت: آن‌چه در باغ کتاب روی داد بسیار با طرح اولیه آن متفاوت بود.
وی با بیان اینکه غیر از پردیس سینمایی سایر بخش‌های باغ کتاب توسط همین مجموعه اداره می‌شود، ابراز امیدواری کرد تا با مصوبات سازمان فرهنگی هنری شهرداری این مسیر اصلاح شود.
به گفته وی این صحیح است که باغ کتاب به لحاظ فیزیکی در نقطه شمال شهر واقع شده اما وظیفه می‌دانیم شرایط و تسهیلاتی را فراهم کنیم تا تمام شهروندان پایتخت اعم از جنوب، غرب و شرق قادر به استفاده و بهره‌مندی از آنها باشند.
نایب رئیس هیأت مدیره باغ کتاب همچنین با بیان اینکه به لحاظ رویکرد محتوایی و برنامه‌ای به طور یقین یکی از پایگاه‌های عزیزان انقلابی خواهد بود، گفت: رویکرد سیاسی نسبت به هیچ جناحی نداریم. درب باغ کتاب به روی همگان باز است.
رمضانی در ادامه همچنین با تاکید بر این‌که دنبال رقابت با هیچ صنف فرهنگی نیستیم، اظهار داشت: بر اساس پیمایشی که شده بالای ۵۰ درصدی که به کتابفروشی می‌روند قبلاً به کتابفروشی نمی‌رفتند و در بستر باغ کتاب به کتابفروشی مراجعه می‌کنند.
او ادامه داد: ۱۰ درصد از باغ کتاب به فروش کتاب اختصاص دارد از سویی شاخص عدالت بین ناشران عملاً رعایت شده است و به نوعی ویترینی برای ناشرانی ایجاد کردایم که از لحاظ فعالیتی در مقایسه با ناشران بزرگ ضعیف‌تر بوده و قادر به فعالیت در سطح شهر نبودند.
نایب رئیس هیأت مدیره باغ کتاب تاکید کرد: که باغ کتاب هیچ‌گونه آسیبی به کتاب‌فروشی‌ها نزده و با هیچ صنف فرهنگی هم در رقابت نیست.

در ادامه این نشست مدیرعامل باغ کتاب نیز با تشریح عملکرد و برخی فعالیت‌های شاخص این محل چند منظوره طی دو سه سال گذشته، تصریح کرد: ۱۰ درصد از باغ کتاب به فروش کتاب اختصاص دارد. شاخص عدالت بین ناشران عملاً رعایت شده است و به نوعی ویترین برای ناشرین ایجاد کرده‌ایم.
محسن جلالی با اشاره به اینکه از روز ساخت باغ کتاب قرار بود در سه بلوک اصلی باغ کتاب سه مرکز علم داشته باشد، گفت: باغ علم کودک و نوجوان برای کودکان بین ۶ تا ۱۲ سال و نوجوانان ۱۲ تا ۱۸ سال با سرمایه گذاری بخش خصوصی افتتاح همراه با سرزمین فکری بازی‌ها افتتاح شد، گفت: پردیس تئاتر نیز مراحل پایانی را می‌گذارند و تا ۲ ماه دیگر افتتاح خواهد شد.
به گفته وی تئاتر از جمله نواقصی بود که جای خالی آن در این مجموعه احساس می‌شد از این رو تلاش‌های لازم برای راه اندازی این پردیس با امکانات خوب کشیده شده و در آینده نزدیک به بهره بردار یمی رسد.
مدیرعامل باغ کتاب در ادامه همچنین، گفت: این پردیس شامل سالن‌های ۱۰۰ و ۲۵۰ نفری است که سالن تمرین، پلاتو، استودیو ضبط صدا و موسیقی و غیره را در کنار خودش دارد.
جلالی در ادامه از اختصاص فضاهایی برای میزهای پژوهش و لم‌کده‌هایی با حدود ۳۰۰ صندلی برای رفاه حال مردم مراجعه کننده به این مکان در نظر گرفته‌ایم.
وی با اشاره به تنوع فعالیت‌ها و ارائه خدمات متنوع در باغ کتاب به شهروندان تهرانی و دیگر هموطنان کشور، گفت: باغ کتاب متعلق به همه مردم ایران به ویژه تهران اعم از جنوب، شمال، غرب و شرق است و همگان می‌توانند از این محل استفاده و بهره مند شوند و هیچ محدودیتی قائل نیستم.
به گفته وی حتی در این راستا به شهرداران مناطق مختلف جنوبی شهر تهران نامه ارسال شده تا در ایام تابستان از طریق پارک‌ها، فرهنگسراها و… سرویس‌های را به صورت رایگان برای مراجعه دانش آموزان و کودکان و نوجوانان از این مناطق در نظر بگیرند.
مدیرعامل باغ کتاب در عین حال تصریح کرد: تلاش ما این است که همگان از هر قشر و سنی از این محل استفاده کنند و هیچ‌گونه فرقی نیز در شهروندان مناطق مختلف شهر قائل نبوده و نخواهیم بود.
جلالی در ادامه از افتتاح مدرسه آموزشی ویژه تابستان باغ کتاب از ۱۵ تیرماه تا ابتدای شهریورماه ۹۸ خبر داد و گفت: پکیج‌هایی ۲ تا ۵ روزه در نظر گرفته شده که مردم می‌توانند با مراجعه به این محل نسبت به ثبت نام فرزندان خود اقدام کنند.
عصرانه‌های پنج شنبه‌ها، عصرانه‌های چهارشنبه‌ها، از دیگر برنامه‌های باغ کتاب برای تابستان بود که جلالی از آنها نام برد و گفت: در این برنامه‌ها (پنج‌شنبه‌ها) به ترتیب موسیقی، گپ و گفتگو، قصه خوانی و چهارشنبه‌های تهران هر هفته به مناسبت‌های مختلف از تهران برنامه برگزار می‌شود.

وی در ادامه از آغاز به کار کانون فیلم و گپ از هفته جاری خبر داد و گفت: هر هفته یک ژانر انتخاب و پس از اکران فیلم با حضور عوامل آن به نقد و گفتگو خواهیم نشست.
مدیرعامل باغ کتاب گفت: به مناسبت فرارسیدن سالروز تأسیس و افتتاح باغ کتاب، سه شنبه هفته آینده تمامی خدمات این محل اعم ۲۲ کاربری از ۴ تا ۴۴ درصد تخفیف در اختیار شهروندان قرار خواهد گرفت.
در ادامه این نشست نایب رئیس هیأت مدیره و مدیرعامل باغ کتاب به سوالات مطرح شده اهالی رسانه پاسخ گفتند.
در پایان نیز اهالی رسانه به همراه مسئولان باغ کتاب از بخش‌های مختلف آن بازدید و از نزدیک در جریان روند فعالیت آن‌ها قرار گرفتند.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار فرهنگ

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha