۴ تیر ۱۳۹۸، ۱۱:۳۰
کد خبر: 83368819
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

مسیر پیچیده انتخابات فدراسیون کشتی

۴ تیر ۱۳۹۸، ۱۱:۳۰
کد خبر: 83368819
رضا رمضانی
مسیر پیچیده انتخابات فدراسیون کشتی

تهران - ایرنا - فدراسیون کشتی ۸ ماهی است که رییس ندارد و طی این مدت حاشیه ها و حرف و حدیث های مطرح شده، انتقاد بسیاری از بزرگان این رشته را در آستانه بازی های المپیک برانگیخته، انتخاباتی که مانند کلاف سردرگم، همه را گیج کرده است.

بعد از استعفا «رسول خادم» با حکم وزیر ورزش ابتدا «حمید بنی تمیم» به مدت ۶ ماه سرپرست فدراسیون کشتی شد و بعد از آن و در اردیبهشت ماه امسال «بهروز نعمتی» عضو هیات رییسه فدراسیون و نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی به عنوان سرپرست منصوب شد تا مقدمات برگزاری انتخابات را مهیا سازد.
آنطور که مسوولان وزارت ورزش و جوانان اعلام کرده اند، انتخابات فدراسیون اواسط تیر ماه برگزار خواهد شد.
اما شنیده ها حاکیست که ۲ کاندیدای برجسته کشتی ایران رد صلاحیت شده اند و این موضوع می تواند بر نتیجه انتخابات تاثیر بگذارد، انتخاباتی که ۸ ماه کشمکش، حاشیه و جدال را به این رشته المپیکی و در آستانه بازی های المپیک تحمیل کرد.
در حالی که همه کشورهای دنیا از هم اکنون خود را برای حضور پرقدرت و کسب سهمیه های المپیک ۲۰۲۰ توکیو آماده می کنند، کشتی ایران که در کنار وزنه برداری از امیدهای اصلی کسب مدال در بازی های المپیک است، شرایط نامتعارفی را روزگار می گذراند و تیم های ملی کشتی که باید از همه ظرفیت ها و پشتیبانی ها در شرایط حاضر برای حضوری قدرتمند در پیکارهای جهانی سال ۲۰۱۹ قزاقستان برخوردار باشند مانند ۲ بچه سرراهی در گوشه ای و بدون سروصدا تمرین می کنند.
این در حالی است که آیا کشتی را باید فدای تلاش برای احراز صلاحیت ۲ کاندیدای مورد نظر کرد؟ و زمانهایی طلایی که می تواند برای این رشته پر افتخار ایران سرنوشت ساز است را به راحتی از دست دهیم؟ هر چند همه کاندیداها و آن ۲ کاندیدایی که خبرهای تایید نشده از رد صلاحیت آنان مطرح شده دارای احترام هستند و پیش از این مردم ایران را با مدال های خوشرنگ خودشان شاد کرده اند، اما پاسخ نتایج ضعیف احتمالی و شکست دوباره کشتی ایران را در رقابت های قهرمانی جهان در نورسلطان قزاقستان چه کسی خواهد داد؟
سرمربیان تیم های ملی کشتی و بسیاری از ملی پوشان از شرایط اردویی و همچنین پرداخت نشدن حقوق ها گله و شکایت دارند. هر چند سرپرست جدید فدراسیون کشتی با کمک حامیان مالی، کمیته ملی المپیک و وزارت ورزش توانسته برنامه های کشتی را پیش ببرد اما تعیین تکلیف رییس فدراسیون بسیاری از ابهاماتی را که ممکن است ذهن بسیاری را از جمله کادر فنی تیم های ملی و ملی پوشان را که به خود معطوف کرده از بین خواهد برد و پشتیبانی و حمایت از آنها به طور حتم تخصصی تر و با برنامه ریزی بهتر و بلند مدت انجام می شود.
به طور حتم دیگر تاخیر در برگزار انتخابات به صلاح کشتی نیست و مهمتر از آن اداره این فدراسیون با سرپرست نمی تواند نتایج خوشایندی را داشته باشد، موضوعی که بهروز نعمتی به عنوان یک فرد با تجربه در دنیای سیاست خود بارها به آن اذعان کرده است. مسوولان ورزش کشور باید هر چه زودتر تکلیف ریاست فدراسیون کشتی را با برگزاری به موقع انتخابات برگزار کنند. چرا که تیم های ملی کشتی آزاد و فرنگی در رده های سنی نوجوانان، جوانان و به خصوص بزرگسالان پیکارهای جهانی خود را در ماههای آینده پیش رو دارند و ملی پوشان باید ضمن جبران نتایج ضعیف ۲ سال گذشته و دفاع از حیثیت کشتی ایران و کسب سهمیه خود را برای حضور در آوردگاه توکیو آماده کنند.

ثبت نام از کاندیداهای ریاست فدراسیون کشتی از ۱۵ اسفندماه آغاز و ۲۸ اسفند به پایان رسید که در نهایت ۲۱ نفر در آن ثبت نام کردند.
حمید بنی تمیم، امیررضا خادم، علیرضا دبیر، علیرضا حیدری، عباس جدیدی، مهدی نصیرزاده، سید هادی حسینی، محمدرضا صالحی استاندار سابق خراسان شمالی، مجید خدایی و سردار اصغر آزوره جانشین تربیت بدنی ستاد کل نیروهای مسلح از چهره های شاخصی هستند که برای حضور در انتخابات ثبت نام کرده اند که البته حیدری از حضور در انتخابات انصراف داد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha