مقدمات کسب میزبانی و افزایش همکاری های ورزشی ایران در مقر آی. او. سی

تهران- ایرنا- رییس کمیته ملی المپیک ایران در ادامه دور جدید رایزنی های دیپلماسی ورزشی خود در مقر آی. او. سی در سوییس با دعوت رسمی از برخی از همتایان آسیایی و اروپایی برای سفر و حضور در یکی از رویدادهای مهم ورزشی کشورمان، توانست زمینه کسب امتیاز میزبانی در یکی از رشته ها و توسعه همکاری ها در بخش تجهیزات ورزشی را فراهم کند.

«سید رضا صالحی امیری» روز یکشنبه و در دومین روز از سفر خود به سوییس با «توماس باخ» رییس کمیته بین المللی المپیک موسوم به آی. او. سی و همتایان ترکی و اردنی خود در شهر لوزان دیدار و گفت و گو کرد.

وی در حاشیه آیین افتتاح ساختمان آی. او. سی بار دیگر با باخ برای افزایش تعاملات و مناسبات بین المللی در راستای تقویت دیپلماسی وارد مذاکره شد و در خلال این دیدار از وی دعوت کرد تا علاوه بر سفر به ایران از نزدیک در یکی از رویدادهای مهم ورزشی به میزبانی کشورمان شرکت کند.
باخ رییس کمیته بین المللی المپیک هم حضور مقامات ارشد کمیته ملی المپیک ایران در این مراسم و دیدار با مسئولان و مدیران ورزشی سایر کشورها را باعث افزایش تعاملات چند جانبه دانست.

اعلام آمادگی ترکیه در زمینه رفع نیازهای ایران در تجهیزات ورزشی

رییس نهاد ورزشی بین المللی ایران در ادامه رایزنی های فشرده خود با «اوگور اردنر» همتای ترکی و رییس فدراسیون جهانی تیرو کمان و نایب رییس کمیته بین المللی المپیک با اظهار علاقه بر گسترش همکاری های ورزشی بین تهران و آنکارا اظهار داشت: شباهت های فرهنگی و تعاملات اقتصادی- سیاسی و همسایگی این ۲ کشور می تواند در مناسبات ورزش با برگزاری اردوهای مشترک و حضور در رقابت ها ارتقای بیشتری یابد.
صالحی امیری اضافه کرد: برخی نیازهای ورزشی ایران در بخش تجهیزات در داخل کشور تولید نمی شود و می‌توان از ظرفیت تولیدات استاندارد ورزشی ترکیه بهره برد و کمیته المپیک این کشور هم در این زمینه می تواند همکاری خوبی با ما داشته باشد.
رییس کمیته ملی المپیک ترکیه نیز در این دیدار گفت: افزایش تعاملات ورزشی ترکیه و ایران باعث ارتقا ورزش ۲ کشور خواهد شد و با پیشنهاد افزایش همکاری های ورزشی تهران- آنکارا هم استقبال می کنم.

اردنر با استقبال از پیشنهاد همتای ایرانی خود اظهار داشت که برای تامین بخشی از ملزومات استاندارد مورد نیاز ورزشی ایران که در داخل تولید نمی شود، فدراسیون های ورزشی می توانند از طریق وزارت ورزش با وزارت ورزش ترکیه ارتباط برقرار کنند که در این زمینه همکاری و هماهنگی های لازم انجام خواهد شد.
اردنر که همزمان ریاست فدراسیون جهانی تیرو کمان و نایب رییسی آی. او. سی را در اختیار دارد، از وضعیت فدراسیون تیروکمان ایران ابراز رضایت کرد و گفت: این فدراسیون بدون تنش کارهای خود را دنبال می کند و امیدواریم در سایه برنامه ریزی و آرامش روند توسعه را تداوم دهد.

رییس فدراسیون جهانی تیروکمان درباره آمادگی ایران برای میزبانی یکی از رویدادهای مهم این رشته ورزشی و قدردانی از حمایت های صالحی امیری از این فدراسیون، افزود: ایران می تواند برای میزبانی مسابقات جهانی جوانان جهان اعلام آمادگی و درخواست خود را مطرح کند تا ما پس از همکاری و بررسی های لازم نتیجه را اعلام کنیم.

رییس کمیته المپیک اردن: ایران از قدرت های ورزش آسیاست

صالحی امیری در سومین دیدار امروز خود با شاهزاده «فیصل بن حسین» همتای اردنی خود به علایق مشترک ۲ملت ایران و اردن در گسترش تعاملات ورزشی اشاره کرد و گفت: این موضوع می تواند ۲ ملت را بهم نزدیک تر کند و ورزش زمینه بسیار مطلوبی برای گسترش روابط و تعامات فرهنگی، اجتماعی، دانشگاهی و علمی است.
رییس کمیته ملی المپیک با دعوت رسمی از بن حسین به ایران اظهار داشت: بدون تردید حضور شما در ایران و دیدن مسابقات مختلف، امکانات و شرایط رشته های مختلف ورزشی باعث خواهد شد تا شناخت بهتری از ورزش ما داشته باشید.

همتای اردنی هم ایران را کشوری مهم در منطقه و از قدرت های ورزش آسیا عنوان کرد و افزود: ورزش می تواند ملت های ۲ کشور را بیشتر به هم نزدیک کنند.

صالحی امیری رییس کمیته ملی المپیک ایران روز گذشته برای حضور در مراسم افتتاح ساختمان جدید کمیته بین المللی المپیک و آغاز دور جدید رایزنی های دیپلماسی ورزشی خود با برخی همتایان و مقامات ارشد کشورهای عضو آی. او. سی به لوزان سوییس سفر کرد.

وی تاکنون با همتایان اردنی، ترکیه و کره ای، «توماس باخ» رییس و «شیخ احمد الفهد الصباح» نایب رییس آی. او. سی و «محمد جلود» دبیرکل فدراسیون بین المللی وزنه برداری و «نناد لالوویچ» رییس اتحادیه جهانی کشتی دیدار و گفت و گو کرد.

محورهای این گفت و گو درباره حمایت‌های مالی، کسب کرسی و سایر امتیازها با نهادهای بین المللی است که در راستای دیپلماسی ورزشی به کار می‌گیرند.

«مهدی علی نژاد» رییس کمیسیون بین الملل کمیته ملی المپیک و «مجید کیهانی» عضو هیات اجرایی ان. او. سی ایران صالحی امیری را در این سفر همراهی می‌کنند.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار ورزش

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha