۲۹ خرداد ۱۳۹۸، ۱۳:۲۷
کد خبر: 83360754
T T
۰ نفر

ساخت تصفیه خانه مهریان یاسوج شتاب می گیرد

۲۹ خرداد ۱۳۹۸، ۱۳:۲۷
کد خبر: 83360754
ساخت تصفیه خانه مهریان یاسوج شتاب می گیرد

یاسوج- ایرنا- سرپرست شرکت آب و فاضلاب کهگیلویه و بویراحمد گفت: طرح ساخت تصفیه خانه «تنگ کبوتری مهریان» یاسوج از مصوبات سفر هیات دولت در مردادماه سال 95 به این استان شتاب بیشتری خواهد گرفت.

فیض الله پاسره روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: این طرح هیچ گونه مشکل اعتباری ندارد و یکی از دلایل طولانی شدن روند اجرای آن معارضات اجتماعی برخی از اهالی منطقه مهریان است.

وی میزان اعتبار تخصیص یافته برای اجرای این طرح ملی را افزون بر ۸۰۰ میلیارد ریال عنوان کرد و افزود: با اجرای آن مشکل تامین آب آشامیدنی مناطق مهریان، بلهزار و مادوان با جمعیتی افزون بر ۶۵ هزار نفر مرتفع خواهد شد.

پاسره تاکید کرد که اقدام های اولیه نیز با هماهنگی فرماندار، نماینده مردم شهرستان بویراحمد در مجلس شورای اسلامی و بزرگان مهریان نیز برای پایان دادن به مشکل معارضات اجتماعی این طرح نیز انجام شده است.

وی با بیان اینکه مردم و کشاورزان مهریان دغدغه تامین آب کشاورزی نداشته باشند، ادامه داد میزان دبی چشمه مهریان حتی در سخت ترین شرایط و در فصل تابستان بالای یکهزار و ۲۰۰ لیتر بر ثانیه است.

سرپرست شرکت آب و فاضلاب کهگیلویه وبویراحمد گفت: این در حالی است که میزان آب آشامیدنی مورد نیاز برای رفع مشکل تنش آبی در مناطق مهریان، مادوان و بلهزار کمتر از ۲۰۰ لیتر بر ثانیه است.

وی یکی از چالش های اصلی فراروی تامین آب آشامیدنی سالم و بهداشتی را فرسودگی و شکستگی شبکه های توزین آب دانست و گفت: این مشکل تا حدود زیادی سبب هدرروی بالای آب در استان به نسبت میانگین کشوری شده است.

ظرف پنج سال گذشته افزون بر ۳۰ هزار انشعاب غیرمجاز آب و فاضلاب در شهرها و روستاهای این استان شناسایی شده که حدود ۱۰ هزار مورد آن در سال گذشته بود.

پاسره بیان کرد: امکان سنجی، مطالعه و برنامه ریزی های لازم کوتاه مدت و بلندمدت در راستای اجرای طرح های آبرسانی به همراه نیازها و ضرورت های حوزه آب و فاضلاب در شهرهای ۱۷ گانه استان در حال انجام است.

۳۰۱۶/‏۶۱۱۰


 

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha