۲۹ خرداد ۱۳۹۸، ۱۱:۵۷
کد خبر: 83360340
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

پوشش شبکه دیجیتال در کهگیلویه و بویراحمد ۹۰ درصد است

یاسوج- ایرنا- مدیرکل صدا و سیمای کهگیلویه و بویراحمد گفت: پوشش شبکه دیجیتال این استان به ۹۰ درصد رسیده است و از مسئولان ارشد استانی انتظار می رود برای ۱۰ درصد دیگر مساحت این استان که فاقد پوشش شبکه‌های دیجیتال رادیویی و تلویزیونی است تدبیری بیندیشند.

امیر رئوف روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: پوشش دیجیتال فرصتی مناسب برای معرفی ظرفیت‌های فرهنگی، تاریخی و اقتصادی استان کهگیلویه و بویراحمد است زیرا که برنامه‌های شبکه صدا و سیمای این استان در آن سوی مرزها نیز دیده می‌شود.

وی اختصاص اعتبار با توجه به پراکندگی و محرومیت‌ها در مناطق مختلف را ضروری دانست و افزود: به طور حتم دغدغه مردم که از پوشش شبکه‌های دیجیتال رادیویی و تلویزیونی برخوردار نیستند با نگاه ویژه مسئولان ارشد استانی به ویژه استاندار کهگیلویه و بویراحمد برطرف می‌شود.
رئوف با بیان اینکه ایجاد روحیه نشاط، امید در جامعه، کمک به قطار توسعه و پیشرفت را از مهمترین برنامه‌های شبکه استانی دنا عنوان کرد.

وی ادامه داد: ویژگی‌های توپوگرافی و کوهستانی بودن این استان سبب شده هزینه سیگنال رسانی دیجیتال به تمامی نقاط بالا باشد.
مدیرکل صدا و سیمای کهگیلویه و بویراحمد تقویت و راه اندازی فرستنده‌های دیجیتال در روستاها را یکی از نیازها و در عین حال اولویت‌های استان دانست.

رئوف ابراز داشت: مجموعه شبکه استانی دنا در زمینه همکاری با مدیران دستگاه‌های اجرایی از جمله مدیر ارشد استان آمادگی کامل دارد و در این زمینه کوتاهی نخواهد شد.

حسین کلانتری استاندار کهگیلویه و بویراحمد همچنین روز گذشته در نشستی با مدیرکل صدا و سیمای کهگیلویه و بویراحمد توجه به مناطق محروم، کمک به رشد و توسعه در همه ابعاد را جزو اولویت‌های خود دانست و عنوان کرد: نقش شبکه استانی در زمینه ارتقای روحیه امید در بین مردم، پویایی، تحرک و آرامش بخشی به جامعه انکار ناپذیر است.

وی تصریح کرده بود که با توجه به گسترش روزافزون شبکه ها و هجوم بی رحمانه فرهنگ های صادراتی از غرب و نفوذ فضاهای مجازی حتی به دورترین نقاط روستایی ضرورت این زیرساخت بیش از گذشته احساس می شود.

بیش از ۴۴ درصد جمعیت افزون بر ۷۲۳ هزار نفری این استان در روستاها ساکن هستند.
کهگیلویه وبویراحمد همچنین دارای یکهزار و ۶۷۶ روستای دارای سکنه است که حدود ۷۰۰ روستای آن بالای ۲۰ خانوار جمعیت دارد.

۹۸۶۸/‏۱۶۶۲

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha