۲۹ خرداد ۱۳۹۸، ۷:۵۶
کد خبرنگار: 2155
کد خبر: 83360004
T T
۰ نفر
بیش از ۵۰ درصد دانش آموزان پشت کنکور در کهگیلویه در رشته تجربی ثبت نام کرده اند

یاسوج - ایرنا - رئیس آموزش و پرورش کهگیلویه گفت: یکی از اولویت های اصلی این نهاد در تابستان و زمان ثبت نام دانش آموزان هدایت تحصیلی صحیح و تشویق دانش آموزان به انتخاب رشته های فنی و حرفه ای خواهد بود.

علی پورک پور روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: با برنامه ریزی های انجام شده دانش آموزان پایه نهم برای انتخاب رشته در دوره دوم دبیرستان به سمت رشته‌های فنی و حرفه‌ای، ادبیات، ریاضی و در آخر برای انتخاب رشته تجربی هدایت می شوند.

وی با اشاره به اینکه دانش آموزان گرایش زیادی به انتخاب رشته تجربی دارند بیان کرد: در دو سال اخیر با برنامه ریزی اصولی و کارشناسی تعداد زیادی از دانش آموزان به سمت انتخاب رشته‌های معارف، ادبیات و فنی و حرفه‌ای هدایت شدند.

پورک پور تصریح کرد: از مجموع چهار هزار و ۵۸۲ داوطلب کنکور سراسری امسال ۲ هزار و ۵۱۵ نفر متقاضی شرکت در رشته علوم تجربی هستند.

وی بیان کرد: در رشته ریاضی ۲۱۹ داوطلب، انسانی یکهزارو ۲۰۴ داوطلب، هنر ۲۵۳ و زبان خارجه نیز ۳۹۲ نفر متقاضی شرکت در ماراتن کنکور هستند.

پوک پور اضافه کرد: ۱۸ حوزه امتحانی برای شرکت داوطلبان در کنکور سراسری تجهیز شده است.

۲۱ هزار و ۵۰۰ دانش‌آموز در ۴۰۷ واحد آموزشی دولتی و غیر دولتی و یکهزار و ۲۲۶ کلاس درس در کهگیلویه تحصیل می‌کنند.

کنکور سراسری امسال هم مانند سال‌های گذشته برای پذیرش دانشجو در دوره‌های با آزمون روزانه، نوبت دوم (شبانه)، نیمه حضوری، مجازی، پردیس‌های خودگردان، پیام نور، غیردولتی‌ها، ظرفیت مازاد دانشگاه‌ها و رشته‌های با آزمون دانشگاه آزاد اسلامی، داوطلبان را در نخستین روزهای تابستان پای رقابتی حساس می‌کشاند.

طبق اعلام سازمان سنجش آموزش کشور، امسال یک میلیون و ۱۱۸ هزار و ۷۹۳ داوطلب برای شرکت در کنکور ۹۸ ثبت نام کردند.

۷۵۳۱/‏۱۶۶۲

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha