محله های شوش، مولوی و هرندی در 139 روز پاکسازی شد

تهران- ایرنا- فرمانده نیروی انتظامی تهران بزرگ با اشاره به اینکه در مدت ۱۳۹ روز توانستیم محله های شوش، مولوی و هرندی با وسعت ۲۶ کیلومتر مربع را از حیث وجود معتادان و فروشندگان مواد مخدر پاکسازی کنیم، گفت: با حمایت ۲۰ مسجد، پنج کتابخانه و مردم شریف این منطقه دیگر نخواهیم گذاشت وضعیت به حالت قبل بازگردد.

به گزارش خبرنگار اجتماعی ایرنا، سردار حسین رحیمی روز سه شنبه در همایش نقش مشارکت های مردمی و سازمان های مردم نهاد در کاهش آسیب های اجتماعی به خصوص اعتیاد در آستانه روز جهانی مبارزه با مواد مخدر افزود: روزی که رسالت و تصمیم پاکسازی منطقه هرندی، شوش و مولوی از حیث فروشندگان و مصرف کنندگاه مواد مخدر را گرفتیم، همواره با این پرسش روبه رو بودیم که چرا با تلاش های فراوان فرماندهان پیشین، پاکسازی موفق نبوده و روز به روز وضعیت بدتر شده است.
وی ادامه داد: در بررسی علل و عوامل، به برنامه جامعی رسیدیم که با بکارگیری و اجرای آن توانستیم امروز با گذشت ۱۳۹ روز از آغازین روز عملیات، به پاکسازی کامل منطقه برسیم و اجازه نخواهیم داد تا دوباره منطقه ای که ۳۰۰ هزار نفر جمعیت دارد، تخریب شود.
سردار رحیمی با تشکر از حمایت های مردمی و سازمان های مردم نهاد در این امر خاطرنشان کرد: نزدیک به ۲۰ مسجد و ۵ کتابخانه در این زمینه فعال شده و در کنار نیروی انتظامی به پاکسازی ٦ پارک، ١٦ خیابان اصلی و مکان های باستانی کمک کردند و با همین همکاری ها بود که الان دیگر افراد معتاد در پارک ها و خیابان ها دیده نمی‌شوند و بالغ بر ٢٣ هزار نفر از معتادان و خرده فروشان در این ۲۶ کیلومتر جمع آوری شدند.
فرمانده نیروی انتظامی تهران بزرگ یادآور شد: در ادامه این طرح از ۴۸ ساعت گذشته در دره فرحزاد هم شروع به فعالیت کردیم و بناداریم سال ۱۳۹۸ را سال پاکسازی پایتخت از لوث وجود معتادان کنیم.
سردار رحیمی تصریح کرد: ١٥٠٠ نفر بالای ۶۵ سال و ۵۰۰ نفر زیر ۱۷ سال معتاد هستند و وضعیت آنان هنوز لاینحل مانده که از مسئولان ذیربط خواستار تغییر وضعیت آنان هستیم. همچنین ٢ هزار معتاد در وضعیت عدم پذیرش قرار دارند که لازم است اقدامات مکفی برای آنان صورت گیرد.
وی افزود: انتظار داریم از محیط زندگی مردم شریف این منطقه، ۱۲ مرکز دی ای سی و خدمات دهی به معتادان جمع آوری و به حاشیه شهرها منتقل شوند چرا که باعث حضور و جمع معتادان در منطقه می شوند. از شهرداری هم ساماندهی افراد زباله جمع کن را که بسیاری از آنان معتاد هستند، خواستاریم.
سردار رحیمی خاطرنشان کرد: امیدواریم بسیج حضور جدی تری داشته باشد، ما بر عهدی که بستیم، ایستاده ایم و توقع داریم نیروی انتظامی به عنوان نوک این عملیات حمایت شود.

سرخط اخبار جامعه

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha