۲۸ خرداد ۱۳۹۸، ۸:۱۳
کد خبر: 83358334
T T
۰ نفر
انسجام و همدلی از لازمه های مهم رونق اقتصادی استان است

بندرعباس- ایرنا- استاندار هرمزگان با تاکید بر حمایت از سرمایه گذاران، گفت: لازمه رونق اقتصادی استان علاوه بر استفاده از ظرفیت ها، همدلی و انسجام است.

فریدون همتی شامگاه دوشنبه در نشست بررسی مسایل شرکت سهامی زراعی جگین اظهار داشت: ورود سرمایه گذاران جدید زمینه رونق اقتصادی استان را فراهم می کند و باید از سرمایه گذاران حمایت کرد.

وی با تاکید بر ضرورت رفع موانع موجود در مسیر سرمایه گذاری های جدید در هرمزگان، افزود: همه باید تلاش کنیم تا سرمایه‌گذاران مشکلات کمتری داشته باشند.

همتی با بیان اینکه در شرایط موجود اقتصادی کشور باید بیش از گذشته از سرمایه‌گذاران حمایت کرد، گفت: علاوه بر جذب سرمایه گذار جدید باید تلاش کرد تا تولید و اشتغال فعلی نیز حفظ شود.

استاندار هرمزگان تصریح کرد: اجرای طرح های بزرگ سرمایه گذاری همانند شرکت سهامی زراعی جگین، نیازمند اراده مضاعف است.

همتی بیان داشت: در پروژه های بزرگ باید افراد و شرکت های توانمند مشارکت نمایند و نیاز است با همت بیشتر همه دستگاه‌های اجرایی، زمینه را برای سرمایه گذاری بهتر در این شرکت ها فراهم کنیم.

وی خاطرنشان کرد: زمین های مستعد کشاورزی در منطقه جگین شهرستان جاسک تاکنون به درستی مورد استفاده قرار نگرفته است.

استاندار هرمزگان تصریح کرد: طبق نظر کارشناسی و با توجه به وضعیت این شرکت در راستای استفاده مطلوب از استعداد موجود در سد جگین ورود سرمایه گذار جدید جهت بازسازی و توسعه شرکت لازم و ضروری است.

همتی تاکید کرد: استان هرمزگان دارای ظرفیت‌های بسیاری برای سرمایه گذاری است که باید برای جذب سرمایه گذار و رشد و توسعه اقتصادی استان این ظرفیت‌ها به خوبی معرفی شوند.

شرکت سهامی زراعی جگین در سال ۸۷ به عنوان اولین شرکت سهامی زراعی هرمزگان با ۵۷۰ نفر عضو در منطقه جگین جاسک راه اندازی شده است.

شرکت های تعاونی تولید و سهامی زراعی نهادهای غیردولتی هستند که توسط سازمان مرکزی تعاون روستایی ایران هدایت و حمایت می شوند.

در استان هرمزگان ۲۳ شرکت تعاونی تولید روستایی و یک اتحادیه شرکت‌های تعاونی تولید استانی و دو شرکت سهامی زراعی وجود دارد که ۶۰ روستا، تعداد ۴ هزار و ۲۰۰ نفر بهره بردار و بیش از ۴۰ هزار هکتار اراضی کشاورزی متعلق به شرکت و اعضاء را زیرپوشش دارند.

استان هرمزگان واقع در جنوب کشور دارای یک میلیون و ۷۰۰ هزار نفر جمعیت می باشد که حدود ۴۷ درصد این جمعیت در روستاها زندگی می کنند.

شهرستان جاسک در ۳۰۰ کیلومتری شرق بندرعباس مرکز استان هرمزگان واقع شده است.

۷۱۹۸/۶۰۴۸

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha