۲۵ خرداد ۱۳۹۸، ۱۴:۵۰
کد خبرنگار: 2300
کد خبر: 83354402
T T
۰ نفر
اجازه رفع سد معبر در چهارراه ولیعصر قبل از حادثه تیراندازی صادر شده بود

تهران- ایرنا- موضوع تیراندازی در نزدیکی مجموعه تئاترشهر تهران طی هفته گذشته که خبرساز بوده و واکنش ها را برای ضرورت ساماندهی دستفروشان این محدوده به همراه داشته در حالی است که بنا بر اعلام فرمانداری تهران، شهرداری منطقه ۱۱ پایتخت به عنوان متولی و سایر نهادهای متولی از اردیبهشت ماه امسال اجازه ساماندهی این محدوده را داشته اند.

حدود ساعت ۱۹ روز یکشنبه بیستم خرداد ماه جاری در نتیجه درگیری بین ۲ دستفروش در اطراف محوطه فرهنگی – هنری تئاترشهر ۲ بار تیراندازی با کلت کمری سبب جراحت یکی از طرفین دعوا و نیز ترس و وحشت شهروندان بویژه هنرمندانی که به این مجموعه مراجعه کرده بودند، شد.
در نهایت، در واکنش به انتقادها برای ساماندهی نشدن دستفروشان، شهردار منطقه ۱۱ تهران که سابقه فعالیت او به چند سال پیش بر می گردد و توسط محمدباقر قالیباف شهردار اسبق پایتخت منصوب شده است ۲۲ خردادماه اعلام کرد: با توجه به درخواست شهروندان، کسبه و هنرمندان مبنی بر اجرای طرح انضباط شهری در محورهای چهارراه ولیعصر (عج)، جمهوری، لبافی نژاد، پیرامون تئاترشهر و پارک دانشجو با پیگیری‌های انجام شده «که تا به امروز زمان برده موفق شدیم مصوبه شورای تأمین را دریافت کنیم» که بر اساس آن نهادهای مربوطه موظف به اجرای طرح انضباط شهری به صورت مستمر هستند.
در این خبر شهرداری منطقه ۱۱ که اعلام شده طرح انضباط شهری از هفته جاری پیرامون تئاترشهر با هدف رفع معضلات بساط گستری اجرا خواهد شد، به زمان مصوبه شورای تامین اشاره ای نشده بود.
پیگیری های خبرنگار ایرنا نشان داد که زمان این مصوبه مربوط به اردیبهشت ماه امسال بوده است؛ مدیر روابط عمومی فرمانداری تهران مراحل این موضوع را تشریح و اعلام کرد: شورای تامین اسفند سال گذشته مصوبه ای مبنی بر جمع آوری سدمعبرها و ساماندهی بساط گستران داشته و به شهرداری های مناطق ۶ و ۱۱ تهران اجازه این کار را داده است.
ایمان قربانی افزود: در همین زمینه، این مصوبه اردیبهشت ماه برای ساماندهی بساط گستران در محدوده چهارراه ولی عصر (عج) تمدید شده است.
براساس این اعلام مشخص می شود شهرداری منطقه ۱۱ تهران از اردیبهشت ماه امسال اجازه ساماندهی دستفروشان را در همکاری با سایر نهادهای متولی داشته است.

این درحالی است که پس از حادثه تیراندازی، اعضای هیات مدیره خانه تئاتر نیز در نامه ای به شهردار تهران با عنوان اینکه «این خانه دیگر امن نیست» خواستار تامین امنیت در محدوده تئاتر شده شده بودند.
در این نامه بر ضرورت انتقال دائمی دستفروشان به نقطه مناسب تری تاکید شده بود.
مدیر مجموعه تئاتر شهر نیز در گفت وگویی بر نامه نگاری ها و درخواست هایش از شهرداری برای ساماندهی دستفروشان و مشکلاتی که این افراد در اطراف مجموعه فرهنگی- هنری تئاتر شهر به وجود آورده اند، تاکید کرده بود.

تهرام / ۱۰۰۸

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha