۲۵ خرداد ۱۳۹۸، ۱۴:۰۹
کد خبر: 83354281
T T
۰ نفر

افتتاح ساختمان آی. او. سی و فرصتی برای افزایش مناسبات بین المللی

۲۵ خرداد ۱۳۹۸، ۱۴:۰۹
کد خبر: 83354281
گلی سفیدزاده
افتتاح ساختمان آی. او. سی و فرصتی برای افزایش مناسبات بین المللی

تهران- ایرنا- رایزنی های نفس گیر و استفاده از ظرفیت های دیپلماتیکی نهاد بین المللی ورزشی ایران طی ۲ سال اخیر، جایگاه کشورمان را در مناسبات بین المللی به سمت وسویی هدایت کرد که علاوه بر کسب ۱۲ کرسی آسیایی برای نخستین بار، مانع تعلیق برخی رشته ها شد.

کمیته ملی المپیک نهادی بین المللی که یکی از وظایف آن برقراری ارتباط مستمر با کمیته بین المللی المپیک، شوراها، انجمن‌ها و دیگر نهادهای وابسته به آی. او. سی، فدراسیون‌های بین المللی، کنفدراسیون‌های قاره‌ای، کمیته‌های ملی المپیک است و این جزو مهمترین رسالت بین المللی هر کشوری محسوب می‌شود.

در این رهگذر مقامات ارشد کمیته ملی المپیک کشورهای مختلف که با دعوت نهادهای بین المللی برای حضور در رویدادهای المپیکی و جهانی و آسیایی به کشورهای مختلف دعوت می‌شوند، تلاش دارند تا از این منظر که المپیک کانون اصلی یک نهضت عظیم اجتماعی جهانی است، قدرت چازنی خود را برای فعالیت‌های ورزشی، تکامل انسانی و تفاهم بین المللی تقویت کنند.
در این زمینه سفرهای شخص اول نهاد بین المللی ورزشی ایران به رویدادهای جهانی و آسیا هم متأثر از همین موضوع است.
رئیس کمیته ملی المپیک ایران در راستای تعاملات مستمر با آی او سی و سایر مقامات ملی المپیک کشورها، این بار به سوئیس سفر می‌کند که به نظر می‌رسد هدف حضور در افتتاح ساختمان جدید آی. او. سی نیست؛ بلکه این فرصتی است تا چندین دیدار با همتایان خود و مدیران ارشد ای او سی برای کسب امتیاز و تعامل حداکثری داشته باشد.
«سید رضا صالحی امیری» در ۲ سال اخیر برخلاف رئیسان گذشته با کمترین سفرهای بین المللی توانسته بر کیفیت تعاملات برای افزایش مناسبات اضافه کند که نتیجه آن کسب کرسی‌های بین المللی و جلوگیری از تعلیق برخی رشته‌ها و سفر برخی مقامات ارشد ورزشی بین المللی به تهران است.
در مجموع ذکر این نکته هم ضروری است که صرف نظر از هزینه رایگان سفر مقامات ارشد بین المللی در چنین مناسباتی، حداقل پنج دیدار با همتایان برای مقاصد ورزشی ملی خود تعریف می‌کنند و علاوه بر این دیدارها مناسبات ۲ و چند جانبه ای در زمینه‌های حمایت‌های مالی، کسب کرسی و سایر امتیازها با نهادهای بین المللی در راستای دیپلماسی ورزشی به کار می‌گیرند.

سرخط اخبار ورزش

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha