۲۲ خرداد ۱۳۹۸، ۸:۵۹
کد خبرنگار: 2211
کد خبر: 83349711
T T
۰ نفر
۷۰ درصد صاحبان مشاغل در کهگیلویه و بویراحمد از پرداخت مالیات معاف هستند

گچساران-ایرنا- مدیرکل امور مالیاتی کهگیلویه و بویراحمد گفت: این استان ۵۰ هزار مودی مالیاتی دارد که ۷۰ درصد آنها از پرداخت مالیات معاف هستند.

محمدعلی غفاری روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: برخی مشاغل از جمله کشاورزی و دیگر بخش‌هایی که درآمد پایین دارند از پرداخت مالیات معاف هستند.

وی با یادآوری اینکه همه مودیان، مکلف به ارائه اظهارنامه هستند بیان کرد: مودیانی که از پرداخت مالیات معاف هستند در صورت خودداری از تسلیم اظهارنامه ضمن از دست دادن فرصت بخشودگی مشمول جریمه نیز خواهند شد.
غفاری تصریح کرد: ارائه اظهارنامه مالیاتی فرصتی برای استفاده فعالان اقتصادی از مشوق‌ها ومعافیت های مالیاتی پیش بینی شده در ماده ۸۴ و ماده ۱۴۶ قانون مالیات‌های مستقیم است و کوتاهی از این امر مهم باعث زیان به مودیان خواهد شد.

مدیرکل امور مالیاتی خواستار شتاب بخشی روند ارائه اظهارنامه مالیاتی از سوی مودیان مالیاتی شد و گفت: موکول کردن ثبت نام اظهارنامه مالیاتی به روزهای آخر با توجه به ترافیک بالا مشکلاتی را برای کاربران سامانه به همراه خواهد داشت.‌

مدیرکل امور مالیاتی کهگیلویه و بویراحمد ابراز داشت: مهلت ارائه اظهارنامه مالیاتی سال ۱۳۹۷ مودیان حقیقی تا روز سی و یکم خرداد و صاحبان مشاغل و اشخاص حقوقی و مستغلات تا پایان تیر امسال است و مودیان در این فرصت می‌توانند عملکرد مالیات خود را در سامانه www.tax.gov.ir ثبت کنند.‌
غفاری تصریح کرد: سال گذشته بیش از ۱۶ هزار مودی حقیقی در کهگیلویه و بویراحمد اظهارنامه مالیاتی در خرداد ارائه کردند.

وی با اشاره اینکه پارسال یکهزار میلیارد ریال بابت عوارض به حساب شهرداری‌ها، دهیاری‌ها و امور عشایری استان واریز شد گفت: پرداخت مالیات نقش مهمی در عمران و آبادانی دارد.

وی با بیان اینکه نرخ مالیات بر ارزش افزوده کالا و خدمات عمومی ۹ درصد است، گفت: این نرخ شامل ۶ درصد مالیات سهم دولت و سه درصد عوارض سهم شهرداری هاست.

مردم کهگیلویه و بویراحمد سال گذشته حدود سه هزار میلیارد ریال مالیات مستقیم و غیر مستقیم در سال ۹۷ پرداخت کردند.

این میزان مالیات بر ارزش افزوده، از عوارض ارزش افزوده کالا، خدمات و عوارض آلایندگی وصول شد.

کهگیلویه و بویراحمد با هشت شهرستان بیش از ۷۲۰ هزار نفر جمعیت دارد.

۸۱۴۳/‏۶۱۱۰

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha