۲۱ خرداد ۱۳۹۸، ۲۱:۰۴
کد خبرنگار: 2785
کد خبر: 83349531
T T
۰ نفر

بارش های رگباری باعث آبگرفتگی معابر شهر زنجان شد

۲۱ خرداد ۱۳۹۸، ۲۱:۰۴
کد خبر: 83349531
بارش های رگباری باعث آبگرفتگی معابر شهر زنجان شد

زنجان - ایرنا - معاون خدمات شهری شهرداری زنجان گفت: شامگاه امروز / سه شنبه/ وقوع رگبار و رعد وبرق در شهر زنجان به آبگرفتگی مناطق پر جمعیت شهری در این شهر منجر شده که با همکاری عوامل شهرداری به زودی این مشکل برطرف می شود.

غلامحسن احمدی شامگاه شامگاه سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: با توجه به اطلاعیه جوی اداره کل هواشناسی استان در روز گذشته مبنی بر وقوع بارش‌های رگباری، در شهر زنجان نیز آمادگی‌های لازم برای مقابه با آبگرفتگی به واحدهای شهرداری داده شد و هم اکنون همه تجهیزات از جمله کفکش‌ها، لجن‌کش و موتورهای آب در این جهت بکارگیری شده است.

وی اظهار داشت: هم اکنون آبگرفتگی در کوی فرهنگ، میدان بسیج، مجتمع ادارات، میدان ارتش و مناطق دیگر گزارش شده که عوامل شهرداری در حال رفع مشکلات این مناطق هستند.

این مسئول ادامه داد: نیروی‌های آتش نشانی شهرداری نیز برای تخلیه آب در مناطق یاد شده وارد عمل شده اند که این وضعیت تا بازگشت به وضعیت عادی ادامه دارد.

وی اضافه کرد: با وجود اطلاعیه هواشناسی مبنی بر وقوع بارش‌های رگباری در شهر زنجان اقدامات اولیه انجام می‌گیرد، اما در برخی مواقع بارندگی‌ها بیش از حد تصورات بوده و همین مساله مشکلاتی را به وجود می‌آورد.

احمدی افزود: شهرداری تلاش دارد با برنامه ریزی لازم و انجام اقدامات بهتر از وقوع آبگرفتگی های شدید و حوادث ناشی از آن جلوگیری کند.

شهروندان از تردد در مکان‌های مرتفع اجتناب کنند

کارشناس پیش بینی اداره کل هواشناسی استان زنجان نیز در این ارتباط به خبرنگار ایرنا گفت که پیرو اطلاعیه صادر شده در روز دوشنبه، اعلام شد که رگبار باران توأم با رعد و برق و بادهای تند لحظه‌ای مناطقی از این استان به ویژه شهر زنجان در اوقات بعداز ظهر فرا در خواهد گرفت که همین وضعیت برای فردا / ‏چهارشنبه / ‏‬نیز با شدت بشتری پش بینی شده است.

سونا صرفی افزود: با توجه به اینکه بارش‌های رگباری با رعد و برق همراه است، به همشهریان توصیه می‌شود از حضور در ارتفاعات، فضای بار و چرای دام در در دامنه کوه‌ها خودداری کرده و علاوه بر آن در حاشیه مسیل‌ها و رودخانه‌های نیز اتراق نکنند.

وی خاطر نشان کرد: سرعت وزش با نیز بطور لحظه‌ای در حد شدید بین ۴۰ تا ۶۰ کیلومتر بر ساعت در استان پیش بینی می‌شود که لزوم توجه به نکات اعلام شده در این خصوص ضروری است.

۹۶۴۶/‏۳۰۸۸

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha