۲۱ خرداد ۱۳۹۸، ۱۶:۳۸
کد خبر: 83348682
T T
۱ نفر
ادعای بی اساس خبرنگار روزنامه بیلد بعد از بازگشت از ایران

تهران - ایرنا - خبرنگار ارشد روزنامه بیلد آلمان در نشست مطبوعاتی مشترک وزیران خارجه ایران و آلمان با مطرح کردن سوالاتی بی ربط تلاش کرد به زعم خود سیاست های ایران را به چالش بکشد.

«پاول رونتس هایمر» خبرنگار روزنامه بیلد که روزنامه اش خط مشی طرفداری از رژیم صهیونیستی دارد، روز گذشته در تهران به پوشش اخبار مربوط به دیدار «هایکو ماس» با مقامات ایران پرداخت.
وی در کنفرانس مطبوعاتی مشترک «محمد جواد ظریف» با همتای آلمانی اش از وزیر خارجه ایران در خصوص مسائلی که ارتباطی به موضوع این دیدار و اساساً هدف این سفر ماس نداشت سوال پرسید.
رونتس هایمر با انتشار مطلبی در تارنمای بیلد مدعی شده که وزیر خارجه ایران از پاسخ دادن به این سوالات طفره رفته و به این ترتیب نتیجه گرفته است که چهره واقعی ایران چیز دیگری است.
سوالاتی که این خبرنگار به اصطلاح ارشد در این کنفرانس از ظریف پرسیده یکی علت به رسمیت شناخته نشدن رژیم اسرائیل از سوی ایران و دیگری علت اعدام دگرباشان جنسی در ایران بوده است.
هر چند دکتر ظریف در خصوص سوال اول به روشنی به تبیین ماهیت اشغالگرانه و جنایتکارانه رژیم صهیونیستی و حامی آمریکایی اش پرداخت و در خصوص سوال دوم نیز کوشید تفاوت اصول و قواعد دینی و اخلاقی پذیرفته شده در ایران اسلامی را به این خبرنگار بفهماند، اما گویا این پاسخ‌ها به مذاق وی خوش نیامده است.

خبرنگار مذکور پس از بازگشت از ایران، به نوشتن گزارشی غیرحرفه ای از این سفر پرداخته و سوالات خود از مقام ایرانی را به عنوان تلاشی برای به چالش کشیدن جمهوری اسلامی نشان داده است.

آنچه که در این میان اهمیت دارد، اقدام عجیب این خبرنگار است؛ در شرایطی که تمامی اصحاب رسانه‌های داخلی و خارجی برای خبر گرفتن از نتایج رایزنی‌های تعیین کننده ماس با ظریف در تهران گرد آمده و سوالاتی مهم داشتند، پرسیدن سوالی در مورد یک اصل بنیادین سیاست خارجی ایران، نشان از غیرحرفه ای بودن و بی اطلاعی وی از حوزه کاری اش است.

اسفبارتر اینکه سوال دوم این خبرنگار نه تنها به موضوع نشست که در چارچوب تلاش‌ها برای نجات برجام انجام گرفته، ارتباطی ندارد بلکه به حوزه مسئولیت ظریف به عنوان وزیر خارجه کوچک‌ترین ربطی ندارد.
بیلد که پرتیراژترین روزنامه آلمان است به نوشتن مطالب سخیف با تیترهای جنجالی معروف و پرداختن به مسائل خصوصی و یا شایعه سازی های عجب و غریب علیه افراد مشهور، به ویژه سیاستمداران آلمانی و غیر آلمانی مشهور است.
به نظر می‌رسد مقامات آلمانی برای پوشش دادن اخبار دیدارهای رسمی خود به ویژه سفرهایی از این دست که از اهمیت زیادی برخوردار هستند، باید از خبرنگاران حرفه‌ای و کسانی که به رسالت خود به عنوان یک خبرنگار واقف هستند، بهره بگیرند.

اروپام **۶۱۴۳** ۱۵۴۶

اخبار مرتبط

سرخط اخبار جهان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha