۲۱ خرداد ۱۳۹۸، ۱۳:۱۰
کد خبر: 83348641
T T
۰ نفر
پاکدل: بدهی مالیاتی چالش پیش روی فدراسیون های ورزشی است

تهران- ایرنا- رئیس فدراسیون هندبال با تاکید براینکه مشکلات مالی گریبان ورزش کشور را گرفته است، گفت: بدهی مالیتی نیز چالش پیش روی فدراسیون های ورزشی است.

نشست خبری «علیرضا پاکدل» رئیس فدراسیون هندبال، صبح امروز (سه شنبه) در محل این فدراسیون برگزار شد.

وی ابتدا استعدادیابی را اولویت برنامه‌های خود دانست و تاکید کرد: استعدیابی برای ما اهمیت زیادی دارد و با یک تیم قدرتمند در این زمینه ورود کرده‌ایم و کار را پیش می بریم.

در این نشست «الهام سلوکی» نایب رئیس زنان فدراسیون نیز حضور داشت. او نیز در ابتدا گزارشی از فعالیت هندبال زنان داد و گفت: طبق یک برنامه قدرتمند پیش می‌رویم و رئیس فدراسیون نیز از این برنامه حمایت ویژه کرده است و ما به حمایت رسانه‌ها هم نیاز داریم.

وی ادامه داد: بخش مفقودی فدراسیون عدم استفاده از ظرفیت رسانه‌ها بوده است. هدف ما ارتقای هندبال زنان است که به صورت حرفه‌ای پیش برویم. از اهداف ما گرفتن میزبانی قهرمانی آسیا است.

نایب رئیس بانوان فدراسیون هندبال افزود: توسعه مربی گری، داوری و افزایش تعداد ورزشکاران از جمله برنامه‌های ما است و استعدادیابی ویژه ای را در نظر داریم.

در ادامه کرمی رئیس کمیته مسابقات فدراسیون نیز صحبت‌هایی کرد و از برنامه‌های این کمیته گفت.

در ادامه «علیرضا حبیبی» سرمربی تیم ملی نیز حاضر شد و صحبت‌هایی انجام داد.

وی گفت: اولین اردوی تیم ملی در خرداد برگزار شد که در آن اردو لژیونرها نبودند. از اردوی دوم که دو روز پیش آغاز شد لژیونرها نیز اضافه شدند و در کنار تیم ملی هستند. برخی ملی پوشان هم به دلیل آسیب نتوانستند در اردوی تیم باشند.

سرمربی تیم ملی هندبال ادامه داد: جلسه‌ای با لژیونرها داشتیم. مصدومیتشان و وضعیت تیم‌هایشان در اروپا را بررسی کردیم تا بتوانیم شرایط حضورشان در تیم ملی را مهیا کنیم.

وی افزود: برخی بازیکنان بعد از لیگ از مسابقه دور بودند و عده‌ای آسیب داشتند و تلاش داریم تا از تمام پتانسیل استفاده کنیم. لژیونرها تنها در زمان اعلام شده توسط فدراسیون جهانی می‌توانند با ما باشند. تا شروع مسابقات ۴ اردو خواهیم داشت که ۲ تورنمنت بین المللی تدارک دیدیم و فدراسیون هم در تلاش است که شرایط برگزاری این تورنمنت‌ها را مهیا کند.

حبیبی گفت: امیدواریم که در این مسیر بهترین تمرین‌ها را داشته باشیم و با استفاده از تمام پتانسیل هندبال کشور در مسابقات پیش رو شرکت کنیم.

«مهدی قشقایی» سرمربی تیم ملی هندبال ساحلی نیز در این نشست حضور داشت و گفت: در دوره قبلی قهرمانی آسیا سوم شدیم و سهمیه جهانی گرفتیم. وقفه‌ای در اردوی تیم ملی داشتیم و بعد دوباره کارها را آغاز کردیم. برنامه‌های مختلفی داریم و تلاشمان این است که قدرت هندبال ساحلی را به نمایش بگذاریم.

رجبی دبیر فدراسیون هندبال نیز در این نشست اظهار کرد: فعالیت‌های خوبی انجام شده که بتوانیم به اهداف برسیم. تمام برنامه‌ها را دنبال کرده‌ایم و کارها را پیش می بریم و می‌دانیم که سال شلوغی داریم.

وی گفت: اولویت بندی خوبی انجام داده‌ایم و من روزهای خوبی را در آینده هندبال می بی نم. انتظارها از ما زیاد است و باید خیلی بیشتر تلاش کنیم.

در ادامه رئیس فدراسیون هندبال پاسخگوی خبرنگاران بود و گفت: هیچ چیز مهم‌تر از به اهتزار در آمدن پرچم کشورمان نیست. لژیونرها برای هندبال تلاش کردند و هندبال نیز برایشان هزینه کرده است؛ اگر امروز لژیونر شده‌اند با تلاش خودشان و هزینه‌های هندبال بوده است.

وی با اشاره به اینکه ارتباط خوبی با لژیونرها دارد، ادامه داد: نظر من و سرمربی تیم ملی این است که در چهارچوب قوانین کادر فنی از تمام ظرفیت‌ها استفاده کنیم. لژیونرهای ما فصل سختی در اروپا داشتند و یک عده در اردوی دوم به تیم اضافه شدند.

پاکدل گفت: جلسه خوبی با آنها داشتیم و نتیجه این شد تا در اردوی بعدی همه لژیونرها را داشته باشیم؛ جز برخورداری که رسماً اعلام کرد از تیم ملی خداحافظی می‌کند. باقی لژیونرها از اردوی بعدی که یک ماه دیگر است به جمع ملی پوشان اضافه می‌شوند.

وی درباره فسخ قرارداد با مربی خارجی در زمان سرپرستی «دولو» بیان کرد: زمانی که ما آمدیم دیدیم که قرارداد تقریباً یک طرفه بوده است. با وزارت ورزش هماهنگی‌ها را انجام دادیم و با مربی خارجی توافق کردیم که فسخ کند و حق و حقوق را با توافق پرداخت کردیم.

رئیس فدراسیون هندبال درباره کسب سهمیه المپیک نیز گفت: زمان که خیلی کم داریم و با توجه به نحوه توزیع سهمیه نباید توقع داشته باشیم، اما تلاش ما این است که نهایت تلاش را داشته باشیم و بهترین نتیجه را بگیریم. از دیدگاه من یک مسابقه مهم‌تر داریم و آن انتخابی جهانی در بهمن ماه است. بتوانیم به جام چهانی صعود کنیم خیلی برایمان مهم است.

پاکدل درباره حواشی لیگ بیان کرد: در تمامی رشته‌های سالنی این حواشی هست اما قطعاً اتفاق‌های فصل قبل مورد تایید ما نیست و امسال جریمه‌های سنگین‌تری خواهیم داشت. امسال بدون تعارف عمل می‌کنیم و باید قطعاً فرهنگ سازی هم انجام بدهیم تا این حواشی رقم نخورد.

وی درباره مشکلات اقتصادی و حذف تیم‌های زنان از رقابت‌های مختلف نیز گفت: چندین سال در رقابت‌های رده سنی زنان حضور نداشتیم. چند سال پیش در نوجوانان حاضر شدیم بین ۵ تیم چهارم شدیم. قطعاً مسائل مالی هم در عدم اعزام‌ها تاثیرگذار است و باید اولویت بندی کنیم. حامیان مالی کمتر سراغ ورزش می آیند و حتی فوتبال هم به مشکل خورده است. با این حال تیم‌ها را رها نمی‌کنیم.

پاکدل در ادامه تصریح کرد: قرار بود تیم ملی در یک تورنمنت به میزبانی ترکیه شرکت کند. شرط اصلی آنها این بود تیم ملی با نفرات اصلی شرکت کند و ما لژیونرها را نداشتیم و زمان کافی نداشتیم تیم را آماده کنیم این تورنمنت را قبول نکردیم.

وی در ادامه به بدهی فدراسیون اشاره کرد و گفت: ما هنوز بدهی‌های جام ریاست جمهوری را داریم و سایه آن روی سر فدراسیون است. بخشی بدهی حدود ۵۰۰، ۶۰۰ میلیون تومان از زمان سرپرست فدراسیون باقی مانده است. اکثر فدراسیون‌ها با بدهی دست و پنجه نرم می‌کنند اما موضوع اصلی بدهی‌های مالیاتی است. اگر معافیت مالیاتی برای فدراسیون‌ها ایجاد شود یک چالش جدی از روبه روی همه فدراسیون‌ها برطرف می‌شود. حدود ۳ میلیارد بدهی مالیاتی فدراسیون است.

پاکدل درباره فعالیت رییس کمیته داوران در امر قضاوت گفت: خود من هم با این موضوع موافق نیستم و قطعاً این مساله را پیگیری می‌کنیم.
وی درباره فعالیت توکلی در فدراسیون نیز گفت: ما از همه توان‌ها استفاده می‌کنیم اما یک ماهی می‌شود که توکلی در فدراسیون حضور ندارند و سمتی در فدراسیون ندارد. اینکه با فدراسیون جهانی هم در ارتباط هستند یا نه را اطلاعی ندارم.
رئیس فدراسیون هندبال درباره هزینه بالای کلاس مربیگری بدنسازی بیان کرد: تمام هزینه‌ها با این مبلغ انجام می‌شود اما در نظر داشته باشید که اگر مربیان ما می‌خواستند در خارج از کشور چنین کلاسی داشته باشند؛ نزدیک به ۲۰ میلیون باید هزینه می‌کردند.

ورزشی **۹۲۱۹**۳۷۸۳**

سرخط اخبار ورزش

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha