۲۱ خرداد ۱۳۹۸، ۱۵:۲۵
کد خبر: 83348581
T T
۱ نفر

بررسی ابعاد آموزش سواد رسانه‌ای و اطلاعاتی

۲۱ خرداد ۱۳۹۸، ۱۵:۲۵
کد خبر: 83348581
بررسی ابعاد آموزش سواد رسانه‌ای و اطلاعاتی

تهران- ایرنا- وزارت آموزش و پرورش، به عنوان یکی از رسمی‌ترین سازمان‌های آموزشی در کشور عمل می‌کند. نقش این سازمان به عنوان مبدأ تحولات در جامعه پررنگ است.

در دنیای رسانه‌ای شده امروز، این گروه به عنوان مرکز علم جامعه تحت تأثیر فعالیت‌های رسانه‌ای داخل و خارج از کشور قرار دارند. هدف این پژوهش بررسی ابعاد آموزش سواد رسانه‌ای و اطلاعاتی در نظام تعلیم و تربیت رسمی و عمومی کشور، در راستای ارتقا سطح سواد رسانه‌ای و اطلاعاتی است. نتایج نشان می‌دهد این ابعاد شامل: ۱) روش‌های آموزش، ۲) سطوح آموزش، ۳) تفکیک رسانه‌ها، ۴) تعیین جامعه هدف، ۵) محتوای آموزش، می‌شوند.

در این پژوهش جامعه هدف، معلمان و مربیان سازمان آموزش و پرورش هستند. بر اساس یافته‌ها تعیین این ابعاد نقش مهمی در ارتقای سطح سواد رسانه‌ای و اطلاعاتی جامعه هدف دارد.

جامعه آماری پژوهش حاضر خبرگان حوزه سواد رسانه‌ای بوده و داده‌ها براساس مصاحبه نیمه ساختاریافته گردآوری شدند تا آنجایی که اشباع نظری حاصل شود. روش پژوهش نیز تحلیل تم است.

ادامه مطلب به پیوست ضمیمه شده است.

* سید مهدی شریفی، سجاد کرمی نامیوندی

منبع: دوفصلنامه دین و ارتباطات، مقاله ۴، دوره ۲۵، شماره ۲ - شماره پیاپی ۵۴، پاییز و زمستان ۱۳۹۷، صفحه ۱۱۱-۱۴۰

*ایرنامقاله **۱۱۹۷**

سرخط اخبار پژوهش

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha