در دنیای رسانهای شده امروز، این گروه به عنوان مرکز علم جامعه تحت تأثیر فعالیتهای رسانهای داخل و خارج از کشور قرار دارند. هدف این پژوهش بررسی ابعاد آموزش سواد رسانهای و اطلاعاتی در نظام تعلیم و تربیت رسمی و عمومی کشور، در راستای ارتقا سطح سواد رسانهای و اطلاعاتی است. نتایج نشان میدهد این ابعاد شامل: ۱) روشهای آموزش، ۲) سطوح آموزش، ۳) تفکیک رسانهها، ۴) تعیین جامعه هدف، ۵) محتوای آموزش، میشوند.
در این پژوهش جامعه هدف، معلمان و مربیان سازمان آموزش و پرورش هستند. بر اساس یافتهها تعیین این ابعاد نقش مهمی در ارتقای سطح سواد رسانهای و اطلاعاتی جامعه هدف دارد.
جامعه آماری پژوهش حاضر خبرگان حوزه سواد رسانهای بوده و دادهها براساس مصاحبه نیمه ساختاریافته گردآوری شدند تا آنجایی که اشباع نظری حاصل شود. روش پژوهش نیز تحلیل تم است.
ادامه مطلب به پیوست ضمیمه شده است.
* سید مهدی شریفی، سجاد کرمی نامیوندی
منبع: دوفصلنامه دین و ارتباطات، مقاله ۴، دوره ۲۵، شماره ۲ - شماره پیاپی ۵۴، پاییز و زمستان ۱۳۹۷، صفحه ۱۱۱-۱۴۰
*ایرنامقاله **۱۱۹۷**
نظر شما