۲۱ خرداد ۱۳۹۸، ۰:۱۹
کد خبرنگار: 2089
کد خبر: 83347941
T T
۰ نفر
بخشدار ایوانکی: سیلاب بخش‌های مختلف را به حالت آماده باش درآورد

سمنان- ایرنا- بخشدار ایوانکی شهرستان گرمسار در استان سمنان گفت: در پی جاری شدن سیلاب در ایوانکی گرمسار ، دستگاه های امداد رسان، خدمات رسان و مدیریت بحران در این بخش به حالت آماده باش درآمدند.

یوسف کلیچ شامگاه دوشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: بخشی از سیلاب به علت بارندگی شدید در حوزه بالادست در آبسرد شهرستان دماوند استان تهران و بخشی دیگر در پی بارندگی در روستاهای کرک و احمدآباد بخش ایوانکی شهرستان گرمسار بود که با تجمیع آنها، سبب جاری شدن سیلاب شد.

وی با بیان اینکه سیلاب به مزارع و باغ‌ها آسیب زده و خسارتی به زیرساخت‌های نداشته، تصریح کرد: به علت تاریکی، هنوز میزان خسارت مشخص نیست و فردا تیم‌های ارزیاب بررسی میزان خسارت را آغاز می‌کنند.

بخشدار ایوانکی با اشاره به واکنش سریع نیروهای امدادی و مدیریت بحران، ادامه داد: دستگاه‌های امداد رسان، خدمات رسان و مدیریت بحران در ایوانکی آماده باش هستند و جای نگرانی وجود ندارد.

کلیچ خاطرنشان کرد: جاری شدن سیلاب در ایوانکی هیچ تلفات جانی نداشته است.

وی با بیان اینکه اکنون خطر رفع شده، تصریح کرد: آب در سد خاکی جنوب شهر ایوانکی در حال ذخیره سازی است و از خروجی انتهای آن حدود سه و نیم متر فاصله دارد.
کلیچ ابراز داشت: کشتارگاه مرغ و تعدادی دامداری در پشت این سد خاکی با فراخوان قبلی مدیریت بحران ایوانکی تخلیه شدند.
بخشدار ایوانکی توصیه کرد: شهروندان برای گرفتن عکس به هیچ عنوان در مسیر سیلاب قرار نگیرند.

بخشدار ایوانکی با بیان اینکه هم اکنون فشار سیلاب فروکش کرده، یادآور شد: فشار آب فروکش کرده و سیلاب به پشت سد خاکی در جنوب این شهر هدایت شده است.

کلیچ، به ممنوعه بودن دشت ایوانکی در اثر خشکسالی سال‌های اخیر اشاره و تاکید کرد: حجم سیلاب امشب در ۱۰ سال گذشته بی سابقه بوده و تهدید این سیل با مدیریت تبدیل به فرصتی برای اهالی ایوانکی شده است.

۹۸۹۱/۶۱۰۳

سرخط اخبار استان‌ها