۲۰ خرداد ۱۳۹۸، ۲۲:۴۴
کد خبر: 83347779
T T
۰ نفر
طرح مثلث توسعه اقتصادی زنان سیستان و بلوچستان به اجرا درآمد

زاهدان- ایرنا- مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری سیستان و بلوچستان گفت: طرح مثلث توسعه اقتصادی بانوان استان در پارلمان مشورتی زنان این استان تصویب و اجرایی شد.

فاطمه فاضلی روز دوشنبه در پنجمین نشست پارلمان مشورتی زنان سیستان و بلوچستان که با حضور اعضا در اداره کل راه آهن جنوب شرق (زاهدان) برگزار شد، اظهار داشت: این پارلمان به منظور بررسی چالش‌های پیش روی زنان در حوزه اقتصادی و وضعیت توانمندسازی آنان در این حوزه تشکیل و راه اندازی شده است.

وی از اجرای مثلث توسعه اقتصادی زنان سیستان و بلوچستان خبر داد و افزود: دستگاه‌های اجرایی مکلفند یکی از اضلاع مهم این طرح را تشکیل دهند و در کنار آن انجمن‌های مردم نهاد و تسهیل گران اجتماعی و جامعه مدنی نقش مهمی را عهده دار خواهند شد.

مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری سیستان و بلوچستان گفت: طرح مثلث اقتصادی توسعه زنان به صورت پایلوت در روستای گردشگری سنگان آغاز شده و طرح‌های مختلف اشتغال زایی در حوزه زنان مورد بررسی قرار گرفته شده است.

وی تاکید کرد: باید برای تشویق سرمایه گذاران بومی به سرمایه گذاری در روستاهایی که ظرفیت‌های ویژه دارند، تمام تلاشمان را بکار گیریم و در صورت تقویت اقتصاد بومی می‌توان زنان سرپرست خانوار را علاوه بر آموزش در دنیای تجارت نیز شریک کرد.

دکتر فاضلی همچنین در جمع اعضای پارلمان مشورتی زنان سیستان و بلوچستان بر لزوم تشکیل تیم مطالعاتی_اقتصادی زنان تاکید کرد و افزود: برای راه اندازی این تیم‌ها کارگروه‌های تخصصی برگزار خواهد شد.

مدیر کل راه آهن جنوب شرق مسستقر در زاهدان نیز در این نشست با تقدیر از مدیر کل بانوان و خانواده استانداری سیستان و بلوچستان اظهار داشت: تلاش‌های بی سابقه مدیریت و مجموعه اداره کل بانوان و خانواده استانداری موجب اتفاقات خوبی برای بانوان استان شده است.

مجید ارجونی گفت: راه اندازی اتاق کودک - مادر، تخفیف ۳۰ درصدی سفرهای ریلی و برگزاری تورهای گردشگری ویژه بانوان از جمله اقداماتی است که توسط مدیر کل امور بانوان و خانواده استانداری و با تعامل اداره کل راه آهن جنوب شرق تاکنون انجام شده است.

به گزارش ایرنا در پنجمین نشست پارلمان مشورتی زنان وضعیت صندوق‌های خرد روستایی _ عشایری بانوان، مشکلات پیش روی اشتغالزایی زنان سرپرست خانوار نظیر نداشتن توانایی برای تهیه ضمانت‌های بانکی و نداشتن بیمه توسط کارشناسان مربوطه مورد بررسی و پیگیری قرار گرفت و مقرر شد زمینه ارائه تسهیلات کم بهره برای زنان سرپرست خانوار از سوی بانک ملی فراهم شود.

۹۹۲۳ **۶۰۸۱

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha