۲۰ خرداد ۱۳۹۸، ۱۳:۴۳
کد خبر: 83347028
T T
۰ نفر
صادرات چین به رغم افزایش  تعرفه های گمرکی امریکا  افزایش یافت

تهران - ایرنا - تحلیل گران تجاری می گویند صادرات چین به رغم افزایش تعرفه های آمریکا علیه چین در ماه گذشته میلادی به طور غیر مننظره ای افزایش یافته است این درحالی است که واردات این کشور در سه سال گذشته به دلیل افت تقاضا کاهش یافته است.

خبرگزاری رویترز روز دوشنبه به نقل از تحلیل گران تجاری اضافه کر، در میان جنگ تجاری فزاینده واشنگتن و پکن، احتمالاً صادرکنندگان چینی ممکن است هرچه سریعتر محموله های خود را پیش از عملی شدن تهدیدهای «دونالد ترامپ» رئیس جمهوری آمریکا مبنی بر اعمال تعرفه بر ۳۰۰ میلیارد دلار از کالاهای چینی، به ایالات متحده ارسال کنند.


اطلاعات گمرکی نشان می دهد که با وجود انتظارها برای کاهش در صادرات ماه مه چین نسبت به همین ماه در سال گذشته میلادی، صادرات این کشور ۱.۱ درصد افزایش داشته است.


کارشناسان اقتصادی انتظار دارند صادرات چین در ماه ژوئن نیز همچنان مثبت باشد، اما ممکن است در ماه سوم، پس از اعمال تعرفه های جدید صادرات این کشور کاهش یابد.


تنش ها میان واشنگتن و پکن ماه گذشته پس از ادعای آمریکا مبنی بر اینکه چین به وعده های خود مبنی بر تغییرات ساختاری در شیوه اقتصادی عمل نمی کند، تشدید شد.


ترامپ روز دهم ماه مه تعرفه های گمرکی ۲۵ درصدی بر ۲۰۰ میلیارد از کالاهای چین اعمال کرد و قدم هایی نیز برای اعمال تعرفه ها بر ۳۰۰ میلیارد دلاری بر واردات چین برداشته است. پکن نیز با افزایش تعرفه بر کالاهای آمریکایی با این اقدام واشنگتن مقابله کرده است.


به گفته تحلیلگران و کارشناسان تجاری، اعمال تعرفه های گمرگی متقابل بین این دو اقتصاد بزرگ دنیا می تواند پیامدهای جبران ناپذیری در پی داشته باشد و بر آورد شده است که اگر جنگ تجاری بین واشنگتن و پکن گسترش یابد، هزینه تجارت جهانی می تواند به ۲ تریلیون دلار برسد.
آساق **۹۴۷۰**۱۶۰۰

سرخط اخبار جهان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha