۲۰ خرداد ۱۳۹۸، ۱۱:۴۲
کد خبرنگار: 2785
کد خبر: 83346776
T T
۰ نفر
۸۰ هزار نفر در سکونتگاه های غیر رسمی زنجان زندگی می‌کنند

زنجان - ایرنا - مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری زنجان گفت: هم اکنون ۸۰ هزار نفر در ۱۹ سکونتگاه غیر رسمی این استان زندگی می‌کنند که موضوع ارتقای وضعیت اجتماعی و فرهنگی این مناطق بیش از گذشته مورد توجه قرار گرفته است.

مسیح الله سلطانی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: پس از ورود رهبر معظم انقلاب به بحث آسیب‌های اجتماعی و تشکیل سازمان امور اجتماعی توسط وزارت کشور در این راستا اقداماتی از جمله طرح تقسیم کار ملی در کشور به تصویب رسید.


وی اظهار داشت: طی سه سال گذشته اعتبارات بسیار خوبی برای تقسیم کار ملی در این استان تخصیص یافته و اقدامات متعددی با همکاری دستگاه‌های متولی در این خصوص انجام شده است.


این مسئول ادامه داد: بر این مبنا، سال گذشته ۳۶ میلیارد ریال به موضوع کاهش آسیب‌های اجتماعی در استان تخصیص یافت که بخشی از آن بصورت مستقیم و بخش دیگری طبق تفاهم نامه‌های ۲ و ۳ جانبه، پس از ابلاغ به امور اجتماعی استانداری زنجان به دستگاه متولی پرداخت شد.


وی اضافه کرد: از مجموع اعتبارات سال گذشته ۱۱ میلیارد ریال، بطور مستقیم از طریق وزارت کشور به وزارتخانه‌های متولی کاهش آسیب‌های اجتماعی، ۱۴ میلیارد ریال دیگر از اعتبارات استانی بود و ۴  میلیارد ریال نیز برای حمایت از برنامه‌های سازمان‌های مردم نهاد در راستای کاهش این آسیبها تخصیص یافت.


سلطانی افزود: ۱۲ میلیارد ریال باقی مانده از این اعتبارات نیز بابت تجهیز فضاهای فرهنگی و اجتماعی محلات حاشیه نشین صرف شده است که این روند در سال جاری نیز با جدیت پیگیری خواهد شد.


وی خاطرنشان کرد: در مجموع پارسال ۹۰ درصد اعتبارات کاهش آسیب‌های اجتماعی به دستگاه‌های دولتی و ۱۰ درصد باقیمانده به سازمانهای مردم نهاد تخصیص یافت که فعالیت‌های خوبی نیز در این حوزه داشته‌اند.


مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری زنجان گفت: اعتبارات مربوط به کاهش آسیب‌های اجتماعی استان در سال ۹۷ نسبت به سال ۹۶، افزایش ۲ برابری داشته است که امیدواریم این روند در سال جاری نیز تداوم داشته باشد.


۹۶۴۶/‌۶۰۸۵

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha