۲۰ خرداد ۱۳۹۸، ۱۰:۲۷
کد خبرنگار: 908
کد خبر: 83346598
T T
۰ نفر
مقاومت و دیپلماسی دو بال سیاست خارجی ایران

تهران- ایرنا- وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در جدیدترین پیام توئیتری خود نوشت: مقاومت و دیپلماسی دو بال سیاست خارجی کشور در برابر سیاست فشار و مذاکره دشمنان ایران است.


سید عباس صالحی در این پیام آورده است: دیدارهای این هفته در تهران ادامه این راهبرد است؛ ایران در چهارراه جغرافیایی جهان هزاران سال زیسته و خواهد زیست نه تسلیم می شود و نه میدان دیپلماسی را دست کم می گیرد.




تهران در روزهای پیش رو میزبان مقام‌های بلندپایه‌ای از اروپا تا شرق آسیاست، تا نه تنها مخاطب دیدگاه‌های جمهوری اسلامی پیرامون لزوم حفظ توافق هسته‌ای برجام و یافتن راهکار تحقق منافع اقتصادی‌اش باشد که راهکار تقویت و توسعه روابط دوجانبه را با یکدیگر در میان بگذارند.



سفر سه روزه «شینزو آبه» نخست وزیر ژاپن به ایران از ۲۲ تا ۲۴ خرداد یکی از این رویدادهاست و جمهوری اسلامی ایران چهار دهه پس از پیروزی انقلاب اسلامی برای اولین بار شاهد سفر نخست وزیر ژاپن به تهران است. هدف اصلی از سفر شینزو آبه به تهران تلاش برای کاهش تنش میان تهران و واشنگتن و میانجی گری میان آنان اعلام شده است.



همچنین «هایکو ماس» وزیر امور خارجه آلمان امروز (دوشنبه) در صدر هیأتی بلندپایه و در سفری یک روزه وارد تهران شد. بررسی آخرین تحولات در ارتباط با برجام و سازوکار اینستکس/INSTEX (سازوکار ویژه مالی تجارت اروپا با ایران) از مهم‌ترین محورهای رایزنی این دیپلمات ارشد آلمانی با مقامات تهران باشد.



قرار است «پر فیشر» مدیر آلمانی اینستکس نیز هایکو ماس را در سفر به ایران همراهی کند. ایران پس از نقض عهد آمریکا در عمل به تعهدات برجام و ادعای اروپایی ها برای تلاش جهت میانجیگری، بار دیگر در کانون مذاکرات دیپلماتیک قرار گرفته است.



فراهنگ**۳۰۰۹**۹۱۵۷


اخبار مرتبط

سرخط اخبار فرهنگ

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha