۲۰ خرداد ۱۳۹۸، ۱۰:۱۸
کد خبرنگار: 2588
کد خبر: 83346579
T T
۰ نفر
۸۵ پایگاه تابستانی میزبان اوقات فراغت دانش آموزان مراغه

مراغه- ایرنا- مدیر آموزش و پرورش مراغه با اشاره به آغاز فعالیت پایگاه های تابستانی این شهرستان از اول تیر گفت: امسال ۸۵ پایگاه تابستانی میزبان اوقات فراغت دانش آموزان مدارس است.

جلیل اسلامی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: ایجاد شور و نشاط و غنی سازی اوقات فراغت دانش آموزان از جمله اولویت‌های پایگاه‌های تابستانی آموزش و پرورش شهرستان مراغه در تابستان امسال است.


وی ادامه داد: آموزش مهارت‌های عمومی و آموزشی و استفاده از ظرفیت‌های دانش آموزان مقام آور مسابقات فرهنگی و هنری از دیگر رویکردهای پایگاه‌های فعالیت‌های تابستانی خواهد بود.


وی اضافه کرد: امسال برای اولین بار کلاس‌های ورزشی برای دانش آموزان معلول در مجتمع ورزشی شهید رجایی مراغه برپا خواهد شد.


وی گفت: در تابستان سال جاری در کنار برپایی کلاس‌های برنامه‌های فرهنگی، آموزشی و پرورشی در پایگاه‌های تابستانی، کلاس‌های پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی برای دانش آموزان و اولیا نیز برگزار می‌شود.


وی افزود: بر اساس پیش بین‌ی های انجام شده، امسال پایگاه‌های تابستانی این شهرستان میزبان بیش از ۱۲ هزار دانش آموز در مقاطع مختلف تحصیلی خواهند بود.


وی ادامه داد: دارالقرآن‌های حضرت فاطمه الزهرا (س) و امام خمینی (ره)، کانون‌های کوثر و شهید متذکر و همچنین مجتمع ورزشی شهید رجایی نیز به عنوان پایگاه‌های دائمی فعالیت می‌کنند.


وی اضافه کرد: تأسیس و ایجاد پایگاه‌های تابستانی در مدارس بایستی با دریافت مجوز از طریق اداره آموزش و پرورش این شهرستان انجام شود.


وی با بیان اینکه مدیریت آموزش و پرورش مراغه در سال گذشته رتبه برتر استان در فعالیت پایگاه‌های تابستانی را کسب کرده است، افزود: فعالیت پایگاه‌های تابستانی تا آخر شهریور امسال ادامه خواهد داشت.


هم اکنون بیش از ۴۶ هزار دانش آموز و سه هزار کادر فرهنگی در ۵۵۰ مدرسه دولتی و غیر دولتی مراغه در حال تحصیل و تدریس هستند.


شهرستان مراغه با حدود ۲۶۸ هزار نفر جمعیت در ۱۲۷ کیلومتری تبریز، مرکز آذربایجان شرقی واقع است.


۷۴۸۷/‏۵۱۸

سرخط اخبار استان‌ها