بیش از ۲۷ هزار دیدار با خانواده های شهدا و ایثارگران در ماه رمضان انجام شد

تهران- ایرنا- مدیرکل مددکاری اجتماعی و مشاوره بنیاد شهید و امور ایثارگران، از برگزاری طرح سپاس و دیدار با خانواده های شهدا و ایثارگران در ماه مبارک رمضان امسال همچون سال های گذشته خبر داد و گفت: ۲۷ هزار و ۴۹۸ مورد دیدار با خانواده های شهدا و ایثارگران دراین ماه انجام شد.

حجت‌الاسلام حسن هنرمند روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار اجتماعی ایرنا افزود: به منظور بهره برداری هرچه بیشتر از فضای معنوی ضیافت الهی، همانند سال های گذشته برنامه دیدار از ایثارگران به ویژه والدین شهدا و افراد بیمار بستری در منزل، بیمارستان یا آسایشگاه انجام شده است.


وی اظهار داشت: این طرح با بهره گیری از تمام امکانات بنیاد شهید و امور ایثارگران و هماهنگی های لازم با دستگاه های ذیربط مانند سازمان تبلیغات اسلامی، دفاتر ائمه جمعه و همراهی مدیران ارشد بنیاد شهید هرساله در ماه مبارک رمضان ر سراسر کشور برگزار می شود.


هنرمند ادامه داد: طرح سپاس به معنای بازدید و رسیدگی به جانبازان و اصل آن برگرفته از سخن رهبر معظم انقلاب است مبنی بر اینکه به جانبازان برای سپاسگزاری سر بزنید؛ البته این برنامه در طول سال به دفعات و با حضور مسئولان عالرتبه کشوری انجام می شود اما به مناسبت های مختلف به صورت خاص تر نیز صورت می گیرد.


مدیرکل مددکاری اجتماعی و مشاوره بنیاد شهید افزود: برای اجرای طرح سپاس با ائمه جمعه سراسر کشور هماهنگ شد که قبل از افطار با جانبازان، والدین شهدا و خانواده های ایثارگران دیدار داشته باشند و از زحمات آنها تقدیر کنند.


هنرمند اظهار داشت: یکی از اقدامات خوبی که در قالب این طرح در کشور انجام می شود، شنیدن مشکلات خانواده های شهدا، ایثارگران و جانبازان است که پس از آن به صورت کارشناسی تر مشکل آنها پیگیری خواهد شد.


به گفته هنرمند، هرساله بیش از ۴۵۰ هزار مورد رسیدگی و دیدار از خانواده های شهدا و ایثارگران در سراسر کشور و به مناسبت های مختلف انجام می شود؛ این طرح همه جانبازان و خانواده های شهدا را دربرمی گیرد اما در بخشنامه هایی به ادارات و مراکز بنیاد شهید کشور ابلاغ شده که دیدارها با ایثارگرانی باشد که کمتر با آنها دیدار شده است.


وی ادامه داد: همچنین در بازه زمانی پارسال تا امسال نیز از یک هزار و ۲۰۳ نفر از خانواده های شهدا، جانبازان و ایثارگران در مناطق عشاری کشور نیز در قالب طرح سپاس بازدیدهایی انجام شد.


مردم سربلند ایران اسلامی در جنگ تحمیلی و دوران دفاع مقدس و دیگر حوادث تروریستی، ۲۲۵ هزار و ۵۷۰ شهید را تقدیم انقلاب کرده اند. همچنین تعداد کل جانبازان در کشور به ۵۷۴ هزار و ۱۰۱ نفر می رسد که ۳۳۶ هزار و ۲۸۲ نفر معادل ۵۹ درصد جانبازان زیر ۲۵ درصد و ۲۳۷ هزار و ۸۱۹ نفر معادل ۴۱ درصد نیز جانبازان ۲۵ درصد و بالاتر هستند. تعداد آزادگان کشور در دوران دفاع مقدس نیز ۴۳ هزار و ۱۷۳ نفر هستند.


اجتمام* ۷۲۶۸*۹۱۰۵

سرخط اخبار فرهنگ

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha