۱۹ خرداد ۱۳۹۸، ۲۰:۳۷
کد خبر: 83346181
T T
۰ نفر
نقش بیشتر سازمان فرهنگ در ارتباط با نخبگان

تهران - ایرنا - معاون همکاری‌های علمی و فرهنگی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی با اشاره به امضای تفاهمنامه همکاری این سازمان و دانشگاه الزهرا (س)، اظهار امیدواری کرد در آینده، دو نهاد سهم و نقش بیشتری را در حوزه ارتباطات فکری و فرهنگی با نخبگان و مراکز علمی و فرهنگی سایر جوامع برعهده بگیرند.

به گزارش روابط عمومی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، تفاهمنامه همکاری‌های آموزشی و پژوهشی بین سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی به نمایندگی سید محمدحسین هاشمی، معاون همکاری‌های علمی و فرهنگی این سازمان و دانشگاه الزهرا (س) به نمایندگی مهدی سیف برقی، معاون آموزشی و تحصیلات تکمیلی این دانشگاه، منعقد شد.


سید محمدهاشمی با اشاره به فعالیت بیش‌از ۶۰ نمایندگی فرهنگی در خارج از کشور، گفت: نمایندگان فرهنگی ما در خارج از کشور بازوان فرهنگی نظام محسوب می‌شوند و تحت عنوان رایزن فرهنگی مشغول هستند.


معاون همکاری‌های علمی و فرهنگی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی افزود: وظیفه رایزنان فرهنگی ایران در خارج از کشور، شناساندن فرهنگ و هنر ایرانی، معرفی دین مبین اسلام و دستاوردها و ارزش‌های انقلاب اسلامی به جهانیان است.



اجرای موافقتنامه فرهنگی بین ایران و دیگر کشورها


وی در ادامه، تأکید کرد: برگزاری هفته‌های فیلم، هفته‌های فرهنگی، شرکت در جشنواره‌های فرهنگی و هنری، اعزام گروه‌های موسیقی و تئاتر، برگزاری اردوها و سفرهای علمی فرهنگی، اعزام هنرمندان، ارائه دستاوردهای زنان فعال در عرصه‌های اجتماعی در جمهوری اسلامی ایران، برگزاری دوره‌های ایران‌شناسی و اسلام‌شناسی، همکاری با سازمان‌های بین‌المللی و فعالیت در فضای مجازی و رسانه، چاپ و نشر کتاب از مهمترین فعالیت‌های این سازمان به حساب می‌آید.


هاشمی به اجرای موافقتنامه فرهنگی اشاره و تصریح کرد: سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی به منظور هماهنگی بیشتر فعالیت‌های فرهنگی در خارج از کشور تشکیل شده است و مهمترین وظیفه آن، اجرای موافقتنامه فرهنگی بین دولت جمهوری اسلامی ایران و دیگر کشورها است.



ضرورت تحکیم و تقویت روابط


مهدی سیف‌برقی، معاون آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه الزهرا (س) طی سخنان کوتاهی بر ضرورت تحکیم و تقویت روابط بین این دانشگاه و سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی در راستای توسعه همکاری‌های آموزشی و پژوهشی تأکید کرد.


پریچهر حناچی، مدیر همکاری‌های علمی بین‌المللی دانشگاه الزهرا (س) و بتول مشکین‌فام، عضو هیأت علمی گروه زبان و ادبیات عربی هم در سخنانی در این دیدار ضمن اشاره به زمینه‌های همکاری‌های فرهنگی، هنری، آموزشی و پژوهشی، پیشنهاد اعزام هیأت‌های دانشگاهی به خارج از کشور، تقویت جذب دانشجویان خارجی، برگزاری دوره‌های آموزشی به ویژه زبان عربی، نمایشگاه‌ها و سمینارهای تخصصی و علمی را دادند.



هدف از انعقاد تفاهمنامه


براساس این گزارش، هدف از انعقاد این تفاهمنامه، ایجاد زمینه‌های همکاری بین سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی و دانشگاه الزهرا (س) در زمینه‌های علمی فرهنگی و برگزاری همایش‌ها و کارگاه‌های آموزشی و پژوهشی مشترک، تبادل هیأت‌های دانشگاهی و حضور در نشست‌ها و همایش‌های علمی با هماهنگی نمایندگان فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در خارج از کشور و با استفاده از ظرفیت‌ها و امکانات طرفین، در چارچوب اهداف و سیاست‌های مورد توافق است.


فراهنگ ** ۱۳۵۵ ** ۹۲۴۶ **

سرخط اخبار فرهنگ

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha