۱۹ خرداد ۱۳۹۸، ۱۸:۲۰
کد خبرنگار: 1250
کد خبر: 83346052
T T
۰ نفر
فرماندار دماوند: انتقال صنوف و کارگاه ها به شهرک های صنعتی در دستور کار است

تهران – ایرنا – فرماندار شهرستان دماوند با اشاره به مزیت‌های بهره مندی واحدهای صنفی از سرمایه گذاری در شهرک های صنعتی گفت: انتقال صنوف آلاینده، کارگاه‌های مزاحم شهری و مجتمع های کارگاهی به شهرک های صنعتی با ارائه تسهیلات ویژه در دستور کار است.

مجید صفری روز یکشنبه در حاشیه ششمین بازدید کارگروه رونق تولید شهرستان دماوند از چندین واحد صنعتی تولید کننده قطعات شیرآلات بهداشتی در جمع خبرنگاران اظهار داشت: در این بازدید مشکلات مربوط به کارگاه‌های تولیدی روستای اسلام آباد از توابع بخش مرکزی شهرستان مورد بررسی قرار گرفت.


وی با بیان اینکه در این منطقه طی سنوات گذشته حدود ۴۰ واحد تولیدی در زمینه ریخته گری و تولید قطعات شیرآلات فعالیت داشتند، گفت: هم اکنون از این تعداد ۱۵ کارگاه مشغول بکار می‌باشند و مابقی به دلیل مشکلاتی همچون آب، برق و گاز و همچنین مشکلات زیست محیطی حکم تخریب داشته و غیرفعال هستند.


این مقام مسئول با اشاره به اینکه در نظر داریم با توجه به مسائل زیست محیطی و همچنین در راستای راه اندازی شهرک صنعتی شماره ۲ این واحدهای تولیدی را به این شهرک انتقال دهیم، خاطرنشان کرد: مراحل انتقال این واحدها زمانبر است اما در راستای تقویت این واحدهای تولیدی، ارائه خدمات همچون تسهیلات، آب، برق، راه، گاز و بیمه در حین انتقال صورت می‌گیرد تا با مشکلی مواجه نشوند.


صفری با اشاره به اینکه هم اکنون بیش از ۵۰۰ نفر به صورت مستقیم در ۵۵ واحد صنفی و صنعتی شهرستان به صورت مستقل و جدا از دو شهرک صنعتی دماوند، مشغول به کار هستند، افزود: طی این هفته جلسه‌ای با مدیر عامل شهرک‌های صنعتی استان تهران در خصوص انتقال این کارگاه‌های تولیدی به شهرک‌های صنعتی خواهیم داشت تا با کمترین مشکل و هزینه فعالیت آنان ادامه یابد.


فرماندار شهرستان دماوند تاکید کرد: وجود شهرک صنعتی شماره ۲ در این شهرستان یک فرصت محسوب شده و کارگاه‌های فعال خارج از شهرک‌های صنعتی بویژه بومیان منطقه می‌توانند از این فرصت استفاده کنند.


وی با اشاره به شرایط واگذاری در شهرک صنعتی به این افراد خاطر نشان کرد: با کمترین قیمت و با اقساط ۳ ساله و ارائه تسهیلات لازم به منظور راه اندازی، امکان واگذاری وجود دارد اما در صورتی که هر کدام از این واحدها شرایط انتقال را نداشته باشند، با انجام حمایت‌های لازم و تغییر کاربری در دیگر حوزه‌ها از قبیل گردشگری، ورزشی و کشاورزی می‌توانند فعالیت کنند یا به صورت کارگاهی فعالیت خود ادامه دهند.


فرماندار شهرستان دماوند گفت: با توجه به اینکه در آینده به دلیل افزایش ساخت و سازها ممکن است فعالیت این کارگاه‌ها با مشکل مواجه شود، لذا سیاست اصلی شهرستان انتقال این واحدها به شهرک‌های صنعتی است.


وی با تاکید بر اینکه ساخت و ساز به عنوان یکی از معضلات این شهرستان محسوب می‌شود، اضافه کرد: تمام امکانات و انرژی دستگاه‌های شهرستان صرف این موضوع شده که امیدواریم با کمک مردم بتوانیم این معضل را کنترل کنیم.


صفری با بیان اینکه در سطح استان بیشترین تخریب، نظارت و مبارزه با ساخت و ساز در این شهرستان صورت می‌گیرد، بیان کرد: در نظر داریم با تشدید این امر از خسارت‌های بیشتر به اراضی شهرستان جلوگیری کنیم.


این مقام مسئول با اشاره به اینکه در سال جاری وضعیت تمام کارگاه‌ها و شرکت‌های نیمه فعال و غیر فعال تعیین و تکلیف می‌شود، اظهار داشت: یکی از حمایت‌هایی که در این راستا صورت می‌گیرد تسهیل در صدور مجوز انشعابات است که هیچ گونه سختگیری انجام نخواهد شد.


وی همچنین در خصوص آخرین وضعیت شهرک صنوف مزاحم خاطر نشان کرد: قطعه زمینی در این خصوص مشخص شده و در مراحل نهایی قرار دارد؛ تحویل هر واحد به فعالان این حوزه منوط به صدور مجوز از سوی اداره امور مالیاتی استان تهران بوده و پس از صدور مجوز نسبت به تحویل هر واحد اقدام خواهیم کرد.


فرماندار شهرستان دماوند تاکید کرد: هیچکدام از فعالان این حوزه حق استقرار قبل از صدور مجوز اداره مالیات را نخواهند داشت.


تهرام/۷۲۴۶//‏۱۳۴۸

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha