۱۹ خرداد ۱۳۹۸، ۱۸:۵۷
کد خبر: 83345981
T T
۰ نفر
کاراته کا کرمانشاهی مدال برنز لیگ جهانی را به گردن آویخت

کرمانشاه- ایرنا- رئیس هیات کاراته استان کرمانشاه، از کسب مدال برنز رقابت های لیگ جهانی (کاراته وان) توسط مهدی خدابخشی کاراته کا کرمانشاهی خبر داد.

ناصر محمدصالحی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: خدابخشی یکی از نمایندگان وزن ۸۴- کیلوگرم ایران در رقابت‌های لیگ جهانی بود که با چهار پیروزی و یک شکست توانست بر سکوی سوم ایستاده و مدال برنز را کسب کند.


وی ادامه داد: خدابخشی در نخستین مبارزه خود ۴ بر ۳ حریفی از مونته نگرو را شکست داد و در دومین مسابقه هم پس از تساوی صفر بر صفر مقابل حریف ژاپنی با رای داوران در هانتی پیروز مسابقه لقب گرفت.


محمدصالحی تصریح کرد: این کاراته کا کرمانشاهی در سومین مسابقه برابر رقیب اهل کراوسی خود ۳ بر یک مغلوب شد ولی با توجه به فینالیست شدن این حریف، خدابخشی به جدول شانس مجدد راه یافت.


رئیس هیات کاراته کرمانشاه با اشاره به برتری ۵ بر صفر خدابخشی مقابل حریفی از چین تایپه، گفت: این ورزشکار کرمانشاهی توانست با برتری مقابل حریف خود راهی دیدار رده بندی برای کسب مدال برنز شود.


وی افزود: خدابخشی در دیدار رده بندی که ظهر امروز (۱۹ خرداد) برگزار شد به مصاف ذبیح الله پورشیب دیگر کاراته کا ایرانی حاضر در مسابقات رفت و توانست در دیداری برتر با حساب پنج بر صفر پیروز و مدال برنز را تصاحب کند.


محمدصالحی با اشاره به حضور هامون درفشی پور دیگر کاراته کا کرمانشاهی در رقابت های لیگ جهانی، گفت: وی در وزن ۶۷- کیلوگرم در مسابقات حضور یافت و پس از استراحت در دور نخست در مرحله دوم با حساب ۲ بر یک مغلوب ورزشکاری از نیوزلند شد و از گردونه مسابقات کنار رفت.


تیم ملی کاراته ایران در پایان رقابت‌های لیگ جهانی با کسب یک طلا، سه نقره و ۲ برنز بر سکوی قهرمانی ایستاد و تیم های قزاقستان و ترکیه نیز به ترتیب دوم و سوم شدند.


چهارمین مرحله رقابت های لیگ جهانی کاراته در سال ۲۰۱۹ از ۱۷ تا ۱۹ خرداد با شرکت ۵۴۳ کاراته کا از ۷۶ کشور در شهر شانگ های چین برگزار شد.


۷۴۵۸/‏۸۰۶۶

سرخط اخبار استان‌ها