۱۹ خرداد ۱۳۹۸، ۱۴:۵۷
کد خبر: 83345699
T T
۰ نفر
هلال احمر علاقه مندان به کمک های عام المنفعه را آموزش دهد

کرمانشاه- ایرنا- معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار کرمانشاه از جمعیت هلال احمر خواست به علاقه مندان به فعالیت در کارهای خیر و عام المنفعه آموزش دهد تا در مواقع بحران از ظرفیت های مردمی بتوان بهتر و بیشتر استفاده کرد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، مهرداد سالاری روز یکشنبه در مراسم تودیع و معارفه مدیرعامل جمعیت هلال احمر کرمانشاه در سرسرای اجتماعات این جمعیت، افزود: مردم این استان علاقه فراوانی به فعالیت در کارهای خیریه دارند و در زمان بروز حوادث جمعیت زیادی از مردم برای کمک تجمع می‌کنند که متأسفانه بیشتر این جمعیت از مهارت لازم و کافی برای امدادرسانی برخوردار نیستند.


او در ادامه یکی دیگر از ظرفیت‌های خوب در استان کرمانشاه را دهیاران و شوراهای اسلامی دانست و گفت: یک هزار و ۶۵۰ دهیار در استان داریم و در هر روستا هم حدود چهار نفر عضو هستند که با آموزش این افراد می‌توان جمعیت آموزش دیده دارای مهارت را در روستاها برای مواقع بحرانی بسیج کرد.


او از جمعیت هلال احمر خواست آموزش این اقشار را به صورت جدی در دستور کار قرار دهد چرا که یکی از ضعف‌های ما در زمان بروز حوادث و بحران‌ها، نداشتن مهارت در میان مردم برای امدادرسانی‌های اولیه است.


او تاکید کرد که ظرفیت‌های بسیار زیادی در میان مردم و اقشار مختلف وجود دارد که با آموزش می‌توان این ظرفیت‌ها را بالفعل کرد و در راستای امدادرسانی و کمک به مردم از آن استفاده نمود.


معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار کرمانشاه در ادامه سخنان خود از کرمانشاه به عنوان یکی از استان‌های حادثه خیز کشور نام برد و گفت: باید نقشه خطری از استان داشته باشیم به این معنا که بدانیم در نقاط پرحادثه چه مقدار امکانات و پایگاه امدادرسانی داریم.


سالاری با بیان اینکه بازنگری در پایگاه‌های فعلی هلال احمر در استان انجام شود، افزود: این پایگاه‌ها باید نزدیک نقاط پرخطر و حادثه خیز باشد.


او در بخش دیگری از سخنان خود از فعالیت‌های مجموعه هلال احمر در زلزله و سیل در استان کرمانشاه قدردانی کرد و گفت: هلال احمر از اول تا پایان در کنار آسیب دیدگان این حوادث بود.


سالاری همچنین از خدمات آرش لهونی در هلال احمر قدردانی کرد و گفت: در زمان انتصاب آقای لهونی نیاز به مدیری داشتیم که بتواند با استفاده از تجارب خود، مناطق زلزله زده را مدیریت کند که تصمیم گرفتیم از تجارب وی استفاده کنیم.


او برای فرزین معتمدی هم آرزوی موفقیت کرد و افزود: مدیریت ارشد استان اعتقاد بر بومی گرایی در انتصاب‌ها دارد و تا زمانی که مدیر بومی شایسته و توانمند در استان باشد از نیروهای خارج از استان استفاده نمی‌کنیم.


دکتر علی اصغر پیوندی، مدیرعامل جمعیت هلال احمر جمهوری اسلامی ایران در حکمی آرش لهونی را به عنوان مشاور خود انتخاب کرد.


این حکم توسط دکتر سلیمی رئیس سازمان امداد و نجات هلال احمر کشور به وی اعطا شد.


لهونی کمتر از یکسال مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان کرمانشاه بود و معتمدی که به عنوان سرپرست فعلی این جمعیت انتصاب شد پیش از این معاون توانبخشی هلال احمر استان بود.


۳۰۳۳/۸۰۶۶

سرخط اخبار استان‌ها