۱۲۰ هزار هنرجو در طرح برون سپاری آموزش های مهارتی مشارکت می کنند

تهران- ایرنا- معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش از مشارکت ۱۲۰ هزار هنرجوی هنرستان های کاردانش در دوره آموزش های مهارتی در طرح برون سپاری سال تحصیلی جاری خبر داد.

به گزارش روز یکشنبه وزارت آموزش و پرورش، «علیرضا کمرئی» با اعلام این خبر اظهار داشت: در راستای توسعه آموزش های مهارتی و همچنین به استناد ماده ۶۶ قانون برنامه ششم توسعه و افزایش سهم آموزش های مهارتی دوره متوسطه، برنامه برون سپاری و توسعه مشارکت در اجرای آموزش های عملی و کارگاهی بر محور استانداردهای مهارتی اولویت دارد و بهره گیری از ظرفیت بخش های خصوصی به عنوان یک راهبرد محوری در آموزش های مهارتی پیگیری می شود.


وی افزود: آموزش های مهارتی کاردانش نوعی آموزش مشارکتی با دستگاه های دولتی، غیردولتی و بخش های خصوصی است که براساس آئین نامه همکاری وزارتخانه ها، سازمان ها و مراکز تولیدی و آموزشی دراجرای نظام جدید آموزش متوسطه، انجام می شود.


کمرئی خاطرنشان کرد: آموزش های مهارتی به منظور جذب و تشویق دانش آموزان مستعد و علاقه مند برای کسب مهارت های مورد نیاز جامعه و گسترش آموزش متناسب با نیاز و آمایش سرزمین توسعه می یابد.


وی اظهارکرد: هدف این آموزش، تربیت نیروی ماهر، نیمه ماهر، استادکار و سرپرست بخش برای بخش های مختلف اقتصادی، صنعتی، خدماتی، کشاورزی و هنری است.


معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش افزود: براساس آئین نامه همکاری بین دستگاهی با توجه به ماهیت آموزش های کاردانش، در سال تحصیلی ۹۸-۱۳۹۷ تعداد ۱۱۹ هزار و ۷۰۷ هنرجو معادل ۲۴.۹۴ درصد از کل هنرجویان شاخه کاردانش به شیوه برون سپاری توسط بخش های دولتی و خصوصی به مهارت آموزی اشتغال داشته اند.


کمرئی اضافه کرد: از این تعداد هنرجو، سهم بخش های دولتی بیش از ۲۴ درصد و سهم بخش خصوصی نیز ۷۶ درصد بوده است.


دانام **۹۴۸۴**۱۸۸۳

سرخط اخبار جامعه

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha