۱۹ خرداد ۱۳۹۸، ۱۱:۱۰
کد خبر: 83345137
T T
۰ نفر
فلسطینی ها :سخنان سفیر آمریکا درباره اشغال کرانه باختری زایده ذهنی افراطی است

تهران - ایرنا - مقامات فلسطینی سخنان «دیوید فریدمن» سفیر آمریکا در تل آویو در مورد انضمام بخش هایی از کرانه باختری اشغالی توسط رژیم صهیونیستی را محکوم کردند.

فریدمن در مصاحبه ای با روزنامه «نیویورک تایمز» مدعی شده بود که اسرائیل تحت شرایط خاص حق دارد بخشی از کرانه باختری را برای خود نگه دارد.



«بنیامین نتانیاهو» نخست وزیر رژیم صهیونیستی در جریان کمپین انتخابات پارلمانی این رژیم، وعده داده بود که بخش هایی از کرانه باختری را به سرزمین های اشغالی ضمیمه کند.



«حازم قاسم» سخنگوی «حماس» در این ارتباط گفت که سخنان سفیر آمریکا بازتاب همدستی واشنگتن در خشونت علیه فلسطینی ها است. این سخنان کاملاً مطابق با دیدگاه های راست افراطی در اسرائیل است و بی تفاوتی دولت آمریکا نسبت به مواضع اعراب را نشان می دهد.



حماس از تشکیلات خودگردان فلسطین خواست تا به سرعت همکاری امنیتی خود با رژیم صهیونیستی در کرانه باختری را پایان دهد.



«باسم نعیم» مقام ارشد حماس نیز گفت، سخنان فریدمن بازتاب ذهنیت استعمارگر دولت افراطی آمریکا است.



«داوود شهاب» مسئول دفتر رسانه‌ای «جنبش جهاد اسلامی فلسطین» خطاب به فریدمن تاکید کرد: عمر درختان زیتونی که اجداد ما در فلسطین کاشته‌اند، از عمر شما و اشرار و تروریست‌هایی که تو نماینده آنها هستی، بیشتر است.



از سوی دیگر «جبهه آزادی بخش فلسطین» نیز صحبت‌های سفیر آمریکا در فلسطین اشغالی را مطابق با دیدگاه های شهرک نشینان صهیونیست دانست.



«نبیل شعث» عضو سابق تیم مذاکره کننده فلسطین برای سازش اعلام کرد که فلسطینی ها دولت آمریکا را بخاطر اقداماتی که باعث تضعیف راه حل تشکیل دو کشور می‌شود، تحریم می‌کنند.



شعث مشاور «محمود عباس» رییس تشکیلات خودگردان فلسطین گفت که آمریکا بدون اعلام معامله قرن در حال اعمال آن است اما بدانند بدون ایجاد کشور فلسطین با مرزهای ۱۹۶۷، توافقی جامع و پایدار صورت نخواهد گرفت.



برخی از بندهای افشا شده از معامله قرن در رسانه‌ها نشان می دهد که آمریکا در این طرح قصد دارد موضوع اشغال خشونت آمیز سرزمین های فلسطینی را عادی سازی کند.



«جمال محیسن» یک مقام ارشد «جنبش فتح» در کرانه باختری گفت که فلسطینی ها به اتفاق همدیگر با معامله قرن که هدفش از بین بردن نهضت فلسطین است، مخالفند. وی آمریکا و رژیم صهیونیستی را نیز به جنگ اقتصادی علیه فلسطینی ها متهم کرد.



همچنین جنبش فتح در بیانیه‌ای هشدار داد که سخنان فریدمن صلح و ثبات در منطقه را به خطر می‌اندازد. این جنبش افزود، فلسطینی ها هیچ گونه راه حل توافق را نمی‌پذیرند که حقوق اولیه آنها را نادیده بگیرد و منجر به تشکیل کشور فلسطین نشود.



«حسین الشیخ» دیگر مقام ارشد سازمان فتح در واکنش به سخنان سفیر آمریکا گفت که آنها توطئه‌های خود علیه فلسطینی ها را آشکار کردند.



خاورم **۳۲۳۴**۱۶۵۱




سرخط اخبار جهان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha